Gå til innhold

Purringer via e-mail


Anbefalte innlegg

Dette har vel ikke så mye med "bedrift" å gjøre, men jeg kommer hit fordi jeg trenger saklige og litt mer profesjonelle svar.

 

Saken er at bibliotekaren på skolen min (VGS) er veldig gira på å bruke IKT der det er mulig. Og nå har hun også flyttet utsending av purringer på bøker over til e-mail. (Uten at så mange har fått det med seg, men det er en annen sak.)

 

Jeg husker ikke i detalj hvordan systemet funker, men det er noe lignende dette:

1. purring: bare en advarsel, hvor man får beskjed om å levere boken omgående.

2. purring: en uke etter 1. purring, man må fortsatt levere boka omgående, og betale et gebyr på 20kr.

3. purring: en uke etter 2. purring, man får inkassokrav på 300kr i posten. (snailmail)

 

Greia:

Jeg hadde da lånt en bok, som jeg ikke leverte fordi den var en del av et klassesett, og jeg fikk aldri noen purringer.

Men en dag jeg er innom for å låne en annen bok får jeg beskjed om at kontoen min er sperret, pga en bok som har gått over fristen (nummeret før inkasso).

Jeg har da ikke sett noe til disse purringene fordi de er sendt til en mail adresse som jeg brukte for 2,5 år siden.

Greia med denne adressen er at når jeg prøver å sende en mail til den så får jeg denne meldingen fra qmail:

Hi. This is the qmail-send program at mail4.servetheworld.net.

I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.

This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

 

<[email protected]>:

65.54.244.40 does not like recipient.

Remote host said: 550 Requested action not taken: mailbox unavailable

Giving up on 65.54.244.40.

 

Selve spørsmålet er om det finnes "offisielle" policyer rundt hva som skal/kan sendes som e-mail og hva som skal/bør sendes som ordinær post?

 

På forhånd takk for svar, og at du gadd å lese posten :)

Jeg håper den for lov å bli liggende her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først. Dette har vel ingenting å gjøre med hardware? Og heller ikke med Bedrift?

 

Policy rundt hva de kan sende på mail er noe avsender har. Du har registret din gamle email-adresse som kontaktpunkt? Da har du ogå et ansvar til å melde fra om endringer i mailadreesen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...