Gå til innhold

Sys temp på over 40 grader - litt mye?

Potetfar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, jeg vet at sys temp ikke er like viktig som f.eks CPU og GPU, men jeg liker å skylde på den når CPU-tempen ligger på over 50 grader idle (3.6Ghz Prescott, Zalman 9500LED). I dag har sys temp (som jeg tolker som tempen i kabinettet) kommet opp i 42-43, noe jeg igrunn synes er alt for mye. Jeg har en vifte på baksida+PSU som trekker ut luft, kabinettdøra open, og ingen vifter i front.

Kommer det til å bli merkbart bedre om jeg fikser en vifte i front? Hvis det hadde blitt bedre, hvor skulle jeg da kunne feste den? Jeg har dette kabinettet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sys-temp vhipset elns da? Men du kan uansett få ned temp litt om du setter en vifte til å blåse inn frisk luft ja. på det kabiettet er det vel fester for vifter på sidene?

Skrevet (endret)

Hm... på kabinettdøra er det en sak som slipper inn/ut litt luft, men noen muligheter til å sette inn en vifte der kan jeg nå ikke tenke meg...

Edit: Hvis sys temp ikke er kabinettemp gjør det meg i grunn bare mer oppsatt på fler vifter. :p

Edit2: De "platene" i fronten du kan fjerne, hvis man fjerner to av dem, skulle det vel ikke være mulig å lure inn en liten vifte der? :)

Endret av Potetfar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Jeg har også en system-temp som ligner på din. Hvor mye skal den opp i før det blir kritisk tror du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...