Gå til innhold

Xbox 360 - hjelp med vga kabel


fro3fro3

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte en uorginal 360 vga kabel på EB-games i går for å koble opp mot pc skjerm. Ble lovet at den skulle være av samme kvalitet som den originale kabelen til Microsoft. Alt fungerer forsåvidt fint, bortsett fra at bildet er veldig urolig. Det er akkurat som om noe blafrer over skjermen, ble litt bedre når jeg skrudde opp på gamma innstillingene, men er stadig synlig. Har en Samsung Syncmaster 214t 21 tommer lcd, skal være en veldig bra skjerm, så tror ikke det er den.

 

Mitt spørsmål er da: har noen erfart noe liknende, i så fall hvordan ble problemet løst? Kan det være at en original kabel ikke har dette problemet?

 

På forhånd takk, mvh frode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om erfaringene spriker veldig her, veldig usikker nå på om jeg skal kjøpe den originale kabelen og håpe på at det løser problemet. Litt kjedelig om jeg er akkurat like langt med ny kabel og med 350,- kroner mindre. Kabler også vanskelig og bytte fordi de ligger i wrapping som er mulig å ikke ødelegge når man åpner, slik at jeg ikke kan regne med å få pengne tilbake hvis det ikke funker heller.

Lenke til kommentar
Det som er dårlig med den originale vga kabelen er bare fargene tror jeg.

5778000[/snapback]

 

Nesten riktig, bildet blir "strekt ut" i noen spill. Spillene jeg har testet det bildet blir strekt ut med den orginale kabelen er: PGR3 og delvis PDZ. I pdz blir det widescreen på vanlig 4:3 format med en VGA kabel. Og dessuten er som du sier fargene helt utrolig blasse, det første jeg la merke til når jeg monterte kabelen var det nesten helt hvit/bleke dashbordet. Det er virkelig ille, Spartan warrioren i DOA4 skal være grønn, min er grå :(

Endret av Darx*
Lenke til kommentar
Nesten riktig, bildet blir "strekt ut" i noen spill. Spillene jeg har testet det bildet blir strekt ut med den orginale kabelen er: PGR3 og delvis PDZ.

 

At bildet blir strekt ut har ikke noe med kabelen å gjøre, det er spillene som oppfører seg slik i noen oppløsninger.

 

F eks på PGR 3 så må man bruke en oppløsning med ekte 4:3 eller 16:9 for å unngå at bildet blir strekt ut svjv. Vanlig LCD oppløsning på 1280x1024 fungerer dårlig, men 1024x768 blir riktig. Irriterende, men det er PGR sin feil og ikke kabelen.

 

Lars

Lenke til kommentar

Fryktelig dyr kabel den orginale, men alt i alt synes jeg det var verdt det. Får ikke til å spille på en vanlig tv ettersom jeg var vant til HD før jeg selv fikk meg en 360, og nå er det ingen vei tilbake uansett om det er farge tap eller ikke :).

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt original kabel på Spiderman 349,- og skal hjem og sjekke i natt. Jeg skal selvfølgelig i løpet av morgendagen, antageligvis litt sent, legge ut hva som ble resultatet av dette: ble blafringen i bildet borte eller ikke fra original til uorginal kabel? Synes fargene bedre/dårligere osv.

 

Frode.

Lenke til kommentar

Original kabel fungerer glimrende, all blafring i bildet som før plaget meg er nå helt borte. Farger virker også helt supre, xbox 360 har aldri sett så bra ut som nå hjemme hos meg. Etter dette så blir i alle fall jeg litt mer nøye på å kjøpe originalt.

 

Frode.

Lenke til kommentar
Original kabel fungerer glimrende, all blafring i bildet som før plaget meg er nå helt borte. Farger virker også helt supre, xbox 360 har aldri sett så bra ut som nå hjemme hos meg. Etter dette så blir i alle fall jeg litt mer nøye på å kjøpe originalt.

 

Frode.

5787261[/snapback]

 

Jeg bruker VGA-kabel, får blafring i bildet ved 1280*768 men ikke 1024*768... er sikkert skjermen sin skyld men

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...