Gå til innhold

Mindre minne i laptopen enn det er

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte en laptop med 512mb minne. men når jeg sjekker under "system", under ytelse og vedlikehold, så står det kun 384mb minne. Er dette riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det integrert skjermkort på laptop'en? Intel GMA900/950 eller Ati Xpress chipset? Isåfall så deles en viss del av system minnet til det integrerte skjermkortet (siden det ikke har dedikert skjermminne).

Skrevet

Det hørtes litt feil ut.. Det blir vel mer 128 + 256, om jeg ikke tar helt feil..

Åpn opp der minnet sitter, og sjekk hva som står der. Om denne luken er forseglet så venter du til mandag og hører med butikken.

Det du også kan gjøre er å laste ned CPU-z, søk på google, første linken, om jeg ikke husker feil. Der vil du kunne sjekke begge minnebrikkene dine. Post resultatet derfra inn hit. Om det er to forskjellige brikker er saken klar!

Skrevet

Du har nok delt minne på den, så grafikk kortet bruker av rammen.

Du kan vanligvis stille dette i BIOS om hvor mye minne som skal være delt

Skrevet

Ja når du sier det så stemmer det. Har ati xpress 128 mb. Men da stemmer det. Takk for hjelpen! Tenkte ikke på det.

Er det forresten vanlig å dele minne på den måten på bærbare?

Skrevet

Der lærte jeg litt i kveld jeg også.. Atter en ikke helt bortkastet dag..

Men, da ville jeg kanskje oppgradert med mer minne.. 386mb for å kjøre XP og div andre programmer er kanskje litt snaut..

Skrevet

joda, det funker helt fint altså. synes alt funker veldig bra. men oppgradering av minne på bærbar, er det dyrt? Noe man kan gjøre selv?

Skrevet

Absolutt noe man kan gjøre selv. Er bare å skru opp et lokk, bytte en, eller to brikker, og skru igjen lokket..

Usikker på prisen, men det sjekker du fort i prisguiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...