Gå til innhold

Ny spill pc 10 500. Skal overklokkes


Anbefalte innlegg

Laget en tråd om dette for litt siden, men fikk ikke noe særlig god respons :mad:, så prøver meg på nytt nå

 

Hovedkort:Asus A8N32-SLI Deluxe nForce4 SLI X16 1361 kr*

 

Minne:Corsair TWINX2048-4000PT 2x1024Mb, Dual DDR PC4000 500Mhz CL3 1994 kr

 

Prosessor:Amd Athlon 64 3700+ 1939 kr

 

Skjermkort:XFX GeForce 7900GT eXTreme 2982 kr eller Ati x1800xt

 

harddisk:Maxtor DiamondMax 10 250Gb 7200rpm 16Mb NCQ SATA2 795kr

 

Kabinett:Chieftec CA-01SL-SL-B FullTower Silver/Black 400W ATX 1182 kr*

 

DVD brenner:Den billigste jeg fant 349 kr*

 

Tilsammen=10 602 kr

* Det skal jeg garantert ha.

 

 

CA-01SL-SL-B-copy.jpg

 

Håper på bedre respons enn forige gang :D

Endret av ownCS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser grei ut dette oppsettet. Ville ha valgt noe annet en Asus SLI hovedkort (Har mange dårlige erfaringer med denne typen hovedkort). MSI og Gigabyte har jeg god erfaring med.

Kabinettet er ok om du liker det, men det er mange andre "bedre" valg der ute.

 

Edit: Velg en annen CPU som feks Opteron (Dual core eller single core), de klokker bedre.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar
Ser grei ut dette oppsettet. Ville ha valgt noe annet en Asus SLI hovedkort (Har mange dårlige erfaringer med denne typen hovedkort). MSI og Gigabyte har jeg god erfaring med.

Kabinettet er ok om du liker det, men det er mange andre "bedre" valg der ute.

 

Edit: Velg en annen CPU som feks Opteron (Dual core eller single core), de klokker bedre.

5774347[/snapback]

 

Har ikke budsjett til Dual Core.

 

Er det et dårlig kabinett? Altså dårlig kvalitet?

 

Syntes det er fint jeg.

Lenke til kommentar
Ser grei ut dette oppsettet. Ville ha valgt noe annet en Asus SLI hovedkort (Har mange dårlige erfaringer med denne typen hovedkort). MSI og Gigabyte har jeg god erfaring med.

Kabinettet er ok om du liker det, men det er mange andre "bedre" valg der ute.

 

Edit: Velg en annen CPU som feks Opteron (Dual core eller single core), de klokker bedre.

5774347[/snapback]

Jeg har god erfaring med Asus SLI-hovedkort.

 

Jeg liker ikke designet til Chieftec, men jeg har ingenting å sette fingeren på kvalitétsmessig. Strømforsyningen derimot, er for svak.

 

Velg heller disk fra WD eller Samsung.

Lenke til kommentar
Ser grei ut dette oppsettet. Ville ha valgt noe annet en Asus SLI hovedkort (Har mange dårlige erfaringer med denne typen hovedkort). MSI og Gigabyte har jeg god erfaring med.

Kabinettet er ok om du liker det, men det er mange andre "bedre" valg der ute.

 

Edit: Velg en annen CPU som feks Opteron (Dual core eller single core), de klokker bedre.

5774347[/snapback]

Jeg har god erfaring med Asus SLI-hovedkort.

 

Jeg liker ikke designet til Chieftec, men jeg har ingenting å sette fingeren på kvalitétsmessig. Strømforsyningen derimot, er for svak.

 

Velg heller disk fra WD eller Samsung.

5775406[/snapback]

 

Jeg har bestemt meg for Asus kortet :D

 

Er strømforsyningen alt for svak ?

Lenke til kommentar
Klokker opteron like bra nå som den gjorde for noen måneder siden ? Eller klokker athlon 64 bedre?

 

EDIT: Skrivefeil

5776024[/snapback]

Generellt så er Opteron bedre til overklokking ja. Men du kan i noen få tilfeller være uheldig og få en som er dårlig til overklokking, og i noen få tilfeller få en Athlon 64 som er god til overklokking. Men generellt så er Opteron bedre ja.
Lenke til kommentar

Lurer på om det er det kabinettet der som har dåtlig løsning på harddiskrammer :hmm: (synes jeg da). Kunne og kanksje funnet et kabinett uten psu, og kjøpt en litt kraftigere en, men det vil bli noe dyrere. Disken er da grei nok den, men Segate 7200.9 hadde jeg heller valgt da. Til overklokking er de nyere 3700+ ganske gode.

Lenke til kommentar
Lurer på om det er det kabinettet der som har dåtlig løsning på harddiskrammer :hmm: (synes jeg da). Kunne og kanksje funnet et kabinett uten psu, og kjøpt en litt kraftigere en, men det vil bli noe dyrere. Disken er da grei nok den, men Segate 7200.9 hadde jeg heller valgt da. Til overklokking er de nyere 3700+ ganske gode.

5779502[/snapback]

Jeg ville heller valgt disk fra WD eller Samsung fremfor Seagate. Ja 3700+ har fått god stepping den også, men Opteron er fortsatt bedre.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...