tommy_sn Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Hei! Har litt problemer med at Zyxel P-660RU-t3 kobler seg av nettet ved høy last, særlig med bittorrent. Ligger ved en errorlog - noen som kan tolke den for meg? Har hørt at det kan hjelpe å sette ned antall connections i torrentprogrammet, stemmer dette? Og er det mulig å gjøre slik at NAT oppføringer som ikke er ibruk fjernes raskere, da jeg har hørt at problemet kan være at NAT-tabellen fylles opp - og routeren restarter. Hadde vært fint hvis noen kunne svare meg på det, kunne kanskje hjulpet de andre her også som sliter med ting som dette.. Tommy!
tommy_sn Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Skrevet 17. mars 2006 Har også problemer med å komme på msn på en pc som har på bittorrent, men på en annen pc, uten bt, kommer jeg inn uten problem. Peil på hva grunnen til det kan være? Tommy!
tommy_sn Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Skrevet 20. mars 2006 Har fått øka nat tabellen til max nå..2600 "linjer" men den er fortsatt ustabil. Får snart en 516, men vil det hjelp? Hva tror dere?
mar Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Har fått øka nat tabellen til max nå..2600 "linjer" men den er fortsatt ustabil. Får snart en 516, men vil det hjelp? Hva tror dere? 5784532[/snapback] Det vil nok hjelpe. Dersom du får problemer med den nye kan det være et triks å slette i koblingstypene som ikke brukes. Kan gjøres via telnet.
tommy_sn Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Skrevet 20. mars 2006 Har du en "hurtig-guide" til hvordan man sletter de?
mar Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Har du en "hurtig-guide" til hvordan man sletter de? 5784605[/snapback] Logg inn med telnet. skriv "ppp" trykk enter. skriv "iflist", da får du liste over alle koblingstypene. Mener å huske at "iflist" også viser hvilke interface som er i bruk. Alternativt kan du finne dette interfacet via webgrensesnittet. skriv "ifdelete", den spør da hvilket interface du vil slette. Gjør dette til det bare er det interfacet som er i bruk som dukker opp når du skriver "iflist". Dersom du sletter interfacet som er i bruk må du resete ruter for å komme på nett igjen.
Peder ola normann ås Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Hei! Har litt problemer med at Zyxel P-660RU-t3 kobler seg av nettet ved høy last, særlig med bittorrent. Ligger ved en errorlog - noen som kan tolke den for meg? Har hørt at det kan hjelpe å sette ned antall connections i torrentprogrammet, stemmer dette? Og er det mulig å gjøre slik at NAT oppføringer som ikke er ibruk fjernes raskere, da jeg har hørt at problemet kan være at NAT-tabellen fylles opp - og routeren restarter. Hadde vært fint hvis noen kunne svare meg på det, kunne kanskje hjulpet de andre her også som sliter med ting som dette.. Tommy! 5769842[/snapback] Ringte NGT i stad pga samme problem med den samme routeren, da sa dem til meg at de har sendt ut "en hånd full" routere med produksjons feil. Så, ring dem og fortell om problemet ditt så får du ny i posten.
Rim Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5759624
tommy_sn Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Skrevet 21. mars 2006 Hvordan produksjonsfeil skulle dette være? Du får si ifra når du får nytt i posten, og om problemene forsvinner.
tommy_sn Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Skrevet 21. mars 2006 Virker som om nettet har en trndens til å forsvinne når jeg kobler på/slår på en annen pc også. Bruker en 3com trådløs ruter etter Zyxelen, med DHCP avslått og Zyxelen koblet i LAN1 (ikke DSL/WAN porten) Burde ikke ha noe å si for nettproblemene dette??
tommy_sn Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Skrevet 22. mars 2006 Hei! Hadde en oppetid på 22 timer på Zyxelen med torrent gående nå. Hadde ca 70kb når jeg lasta opp, men alt annet gikk sinnsykt tregt, selvom jeg pause og slo at BT og venta litt. Måtte resette linja fra rutern, først da fikk jeg normal fart igjen. Noen som vet hva det kommer av? Er det pga. rutern? Det positive er jo at den ikke restarta seg da.. Har lagt ved et utklipp av ip nat.. kommandoer til Zyxelen som jeg fant i en pdf fil. Finnes det noe her som kan endres (tenkte på timeout seksjonen) som vil gjøre at NAT tabellen oppdateres raskere/sletter ubrukte ting fortere slik at zyxelen muligens blir mer stabil? Hadde vært fint om noen kloke hoder kunne svare på dette. Hvordan finner jeg forresten ut hva disse verdiene er stilt på? Så jeg vet hva jeg skal stille de tilbake til.. På forhånd takk for svar! (Har posta denne innlegget et annet sted å da jeg finner dette ganske relevant) Tommy!
Rim Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Som sagt er en løsning å sette ned connections i p2p-klienten. Grunnen til at det går tregt med alt annet er trolig fordi nat-tabellen er full. Da kan den ikke opprette nye forbindelser før noen av de andre forbindelesene er timet ut. På UDP har du ikke noen sessions som kan avsluttes som med TCP så da må den være idle i 180 sek for å forsvinne fra nat tabellen. Tror det er ip nat hash wanif0 for å se antall aktive forbindelser i meny 24.8.
tommy_sn Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Sjekket dette da det gikk tregt, og det var kun 259 oppføringer i NAT-tabellen, mens det var plass til 2600...merkelig..
mintman Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Vet ikke om du har lest denne posten her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=537726&hl= Men det kan jo være en ide. Du er ikke aleine om å ha problem med den ruteren
tommy_sn Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Har lest den ja.. Men nå har jeg ikke problemer med at rutern restarter seg, har oppetid på 17 timer nå med bra last på linja. Nå er det at det går sinnsykt tregt når den har stått på endel timer.. Men det kan jo hende NGT har gjort ett eller annet? Hva vet jeg.. Zyxel og NGT skulle hvertfall ta tak i problemene..
mintman Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Har lest den ja..Men nå har jeg ikke problemer med at rutern restarter seg, har oppetid på 17 timer nå med bra last på linja. Nå er det at det går sinnsykt tregt når den har stått på endel timer.. Men det kan jo hende NGT har gjort ett eller annet? Hva vet jeg.. Zyxel og NGT skulle hvertfall ta tak i problemene.. 5798984[/snapback] Tar du kontakt med Nextgentel og klager så sender de deg ny ruter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå