Gå til innhold

Biltema-lakk vs. Eurppris-lakk eller andre


Anbefalte innlegg

Okai ;) 250pr boksen.. Høres dyrt ut men, kanskje verdt det? Samme for grunninga og?

 

Tror ikke jeg har råd til sånt :p

5763405[/snapback]

 

Nei, primer er mye billigere, 50-60,- pr. boks!

JEG synes det er verdt det, men så skulle ikke jeg ha hvilken som helst rødfarge heller da. :p

 

Han Derre

5763420[/snapback]

Okai, må forhøre meg litt om jeg har råd først da :p

 

Valg:

-Europris--Billigst

-Lakkompaniet AS--Best

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En god lakk er Motip, du får den på lakkverksteder og mekonomen. Koster fra 100 til 200kr boksen avhengiv av hvilken type..

5760789[/snapback]

Haha, det er Motip lakk de selger på Europris under et annet navn :p

5761104[/snapback]

 

 

Motip og den lakken du får på europris er 2 forskjellige lakker.

Jeg Jobber på et lakkerings firma/butikk. Og den lakken på europris kan ikke

sammenlignes med Motip! Get facts right.

5762588[/snapback]

Okey, jeg tror deg. For Europris lakken kan sikkert ikke være like god å jobbe med som den lakken jeg betalte 100kr boksen for på helanor.

 

Men her er nå et bilde ;)

post-77030-1142524811_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Han Derre:

 

Du sier det ja, men jeg skal ikke ha på boks.. Har ikke malingssprøyte :\ Så må nok ha på sprayboks ja, hvis ikke det skjer et mirakel^^

 

Må se litt på den lakk-updaten din til helgen da, kanskje jeg får noen tips :) Skal også ha svart vettu. Bruker du malings/lakk-sprøyte du?

 

Øuyvind

5763195[/snapback]

 

Nei, når jeg sier boks så mener jeg sprayboks. Jeg bruker ikke sprøyte :)

Jeg gleder meg til å se finishen på den matte jeg også, håper den er så matt som Rune hos Lakkspesialisten sa den skulle være!

 

Han Derre

5763311[/snapback]

 

Lakkspsialisten ? Mener du Lakkompaniet?

Lenke til kommentar
Han Derre:

 

Du sier det ja, men jeg skal ikke ha på boks.. Har ikke malingssprøyte :\ Så må nok ha på sprayboks ja, hvis ikke det skjer et mirakel^^

 

Må se litt på den lakk-updaten din til helgen da, kanskje jeg får noen tips :) Skal også ha svart vettu. Bruker du malings/lakk-sprøyte du?

 

Øuyvind

5763195[/snapback]

 

Nei, når jeg sier boks så mener jeg sprayboks. Jeg bruker ikke sprøyte :)

Jeg gleder meg til å se finishen på den matte jeg også, håper den er så matt som Rune hos Lakkspesialisten sa den skulle være!

 

Han Derre

5763311[/snapback]

 

Lakkspsialisten ? Mener du Lakkompaniet?

5764866[/snapback]

 

 

Ooops!

Ja, jeg mener Lakkompaniet :blush:

 

Han Derre

Lenke til kommentar
Europrislakken er noe skikkelig herk! Den renner lettere enn noe annet og den blir skjoldete. Ville heller gått for akrylbasert lakk fra biltema! Den er like billig og! :thumbup:

5769712[/snapback]

Tja, jeg kan gi dere en ganske grei test på dette. Har lakket BMB med Biltema lakk og var ganske fornøyd me hvordan lakken var å jobbe med, skal gi en rapport når jeg har testet Europris lakken a.k.a. ColorWorks ;)

Lenke til kommentar
Europrislakken er noe skikkelig herk! Den renner lettere enn noe annet og den blir skjoldete. Ville heller gått for akrylbasert lakk fra biltema! Den er like billig og! :thumbup:

5769712[/snapback]

Tja, jeg kan gi dere en ganske grei test på dette. Har lakket BMB med Biltema lakk og var ganske fornøyd me hvordan lakken var å jobbe med, skal gi en rapport når jeg har testet Europris lakken a.k.a. ColorWorks ;)

5769857[/snapback]

Nice, gidder du poste testen din her eller? :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Biltema lakken burde være greit nok den.

 

Et lite spørsmal om lakering av vifter:

Er det viktig å dekke til selve motoren på vifta slik at det ikke kommer lakk inn der; og hvordan gjøres dette best mulig når man skal lakere bladene på vifta?

Lenke til kommentar
Biltema lakken burde være greit nok den.

 

Et lite spørsmal om lakering av vifter:

Er det viktig å dekke til selve motoren på vifta slik at det ikke kommer lakk inn der; og hvordan gjøres dette best mulig når man skal lakere bladene på vifta?

5807279[/snapback]

Du kan ta av bladene (dette visste du sikkert) ved å ta av en gummiring bakpå vifta.

 

Det er enklere å lakkere bladene på den måten, og da er det sikkert bare å maskere godt rundt motoren når du skal ta resten av vifta^^

 

Lurer litt på hvilken lakk jeg skal velge.. Noen sier Biltema Lakken er sugen, andre sier den er grei nok, det er vel spørsmål om penger før jeg kjøper den Han Derre anbefalte ;) Men, det er litt til jeg skal lakkere da..

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Det er én ting jeg må nevne om de boksene du får fra Lakkompaniet AS:

Dysa på den sprer nemlig ovalt hvis dere skjønner? Man kan velge om man vil ha vannrett eller loddrett ovalform. Alt du trenger å gjøre er å vri selve toppen 1/4 omdreining.

 

Jeg vet ikke om dette er standard på Standox-basert lakk, men i mitt tilfelle er dette en STOR fordel i forhold til f.eks. Clas'ern sin Plastic Padding lakk. Det er utrolig mye enklere å få et jevnt og fint resultat ved hver lakkering! Jeg kan godt ta et bilde av instruksen på lakkboksen om dere ikke forsto hva jeg mente.

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Lenke til kommentar

En gang når jeg skulle lakkere en sykkel ramme, var jeg ute etter skikkelig lakk og resultat.

Jeg tok en tur på Lakkspesialisten aka. mekonomen nå, der fikk jeg veldig god hjelp.

En ting jeg synes jeg skulle si her var at man kan kjøpe 2-sjikts farger.

 

DVS (slik jeg husker han fortalte det):

Du har disse lakkene:

1. Grunning

2. Perlemor hvit

3. Selve lakken (gjerne metallic)

4. Klarlakk

 

Pga perlemor lakken, vil lakken bli enda finere, i mine øyne.

Den vil få nyanser og bruker man metallic lakk, vil det se helt unikt ut.

 

Den butikken kunne også, som jeg ser andre butikker, blande lakk til deg.

Den lakken jeg brukte til sykkelen var Motip, den ble jeg veldig fornøyd med.

 

Her er et bilde av resultatet:

KopiavP1010016.jpg

 

Denne jobben brukte jeg et 3-4 dager på, med pussing.

Jeg hadde 2 lag med grunning, 5-6 med lakk og like mange med klarlakk.

 

Correct me if im wrong! :)

 

Petter

Lenke til kommentar

Den har jeg sett før, drit bra resultat på den :thumbup:

 

Hvor mye betalte du for lakken? pr. boks; grunning, lakk, o.l.

 

Og hvordan tror du perlemor og metallic lakke vil passe på prosjektet mitt? (Link i sig.) Har mest lyst på matt sort pga. riper o.l.

 

Trenger litt synspunkter på om sort matt vil passe på kabinettet mitt (inni og utenpå), takk :)

 

Øyvind

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen erfainger med denne lakken??

http://www.clasohlson.no/shop/store/printp...05+14%3A57%3A49

5871753[/snapback]

 

den lakken der er finfine den, men den matte, svarte er litt for blank etter min smak. Husk å grunne først da! Og selvfølgelig ha en flate som er fri for støv og rengjort for fettflekker osv. :thumbup:

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

5871794[/snapback]

Takk! Burde jeg kjøpe den? Har allerede europrislakk. Og i så fall må jeg ha klarlakk og grunning i tillegg til den plastic padding lakken?

Lenke til kommentar
Takk! Burde jeg kjøpe den? Har allerede europrislakk. Og i så fall må jeg ha klarlakk og grunning i tillegg til den plastic padding lakken?

5871807[/snapback]

 

Du skriver jo lengre opp at den fra Europris renner som f... Jeg hadde valgt Clas'ern sin jeg! ;)

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...