Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter, men intet bilde!


Anbefalte innlegg

Har nettopp satt sammen en ny PC og skrudde den på og den startet med vifter og allting gikk og duret, men intet bilde kom opp!

Har sjekket alle tilkoblinger, skjermen fungerer på en annen pc og har valgt riktig kilde på skjermen. Den bare blinker grønt ved AV/PÅ knappen...

Hva kan jeg gjøre tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp satt sammen en ny PC og skrudde den på og den startet med vifter og allting gikk og duret, men intet bilde kom opp!

Har sjekket alle tilkoblinger, skjermen fungerer på en annen pc og har valgt riktig kilde på skjermen. Den bare blinker grønt ved AV/PÅ knappen...

Hva kan jeg gjøre tro?

5758684[/snapback]

 

Jeg må bare spørre først; har du installert et ekstra skjermkort? Slik at du har et skjermkort på hovedkort + et AGP/PCI-Express? For om du kobler til skjermutgangen på hovedkortet da, vil du ikke få bilde.

Lenke til kommentar
Har nettopp satt sammen en ny PC og skrudde den på og den startet med vifter og allting gikk og duret, men intet bilde kom opp!

Har sjekket alle tilkoblinger, skjermen fungerer på en annen pc og har valgt riktig kilde på skjermen. Den bare blinker grønt ved AV/PÅ knappen...

Hva kan jeg gjøre tro?

5758684[/snapback]

 

Jeg må bare spørre først; har du installert et ekstra skjermkort? Slik at du har et skjermkort på hovedkort + et AGP/PCI-Express? For om du kobler til skjermutgangen på hovedkortet da, vil du ikke få bilde.

5758692[/snapback]

 

Nah, hovedkortet har ikke noe skjermkort, så det er kun en utgang til skjerm fra PC og det er på skjermkortet (PCIe)

Lenke til kommentar
Pleier og stå på den øverste, ja.

 

Skal skjermkortet ha ekstra strøm? 12v eller en molex (vanlig) kontakt?

Hvis ikke så er vel skjermkortet ødelagt. Er det DVI eller analog?

5758848[/snapback]

 

har ekstra strøm, en sånn ny fancy kontakt, vet ikke helt hva det er, jeg =) Er et ATI Radeon X1800XT fra PowerColor. Har tenkt å bruke DVI, men prøvde analog med adapter.

Er det noen måte å teste det der på?

Lenke til kommentar

Det med at skjermkortet er ødelagt kan være noe, men det er en annen ting også: jeg har puttet inn mottaker/senderen til mitt trådløse tastatur i pc'en og det lyser ikke noe på den! Har plugget den i laptopen nå og nå kommer det vanlige lyset opp.

Lenke til kommentar
prøvd å resete biosen. pleier å funke hvis alt annet er på plass som det skal, ellers er det bare å feilsøke da. med  andre deler

5759179[/snapback]

 

Hvordan resetter jeg BIOSen?

Nå har jeg "sjekket" nesten alle delene untatt CPU. Hvordan kan jeg finne ut om det er den det er noe funky med?

Skjermen står først "Check Signal Input" så plugger jeg i skjermkortet, så blir den bare svart og blinker.

Dersom CPU hadde vært problemet, hadde PC'en startet i det hele tatt da?

Lenke til kommentar
Hvordan resetter jeg BIOSen?

Nå har jeg "sjekket" nesten alle delene untatt CPU. Hvordan kan jeg finne ut om det er den det er noe funky med?

Skjermen står først "Check Signal Input" så plugger jeg i skjermkortet, så blir den bare svart og blinker.

Dersom CPU hadde vært problemet, hadde PC'en startet i det hele tatt da?

 

Bios resettes ved hjelp av å flytte en ''jumper'' på hovedkortet. Vet du hva det er? Let etter ''CMOS''-jumper på manualen til hovedkortet ditt. Den skal flyttes et hakk, så tilbake til der den satt.

 

Skjønner du?

Lenke til kommentar
Dersom CPU hadde vært problemet, hadde PC'en startet i det hele tatt da?

5759208[/snapback]

 

Er temmelig sikker på hva som er problemet i og med det du beskriver her.

Jeg fikk inn en pc som skulle fikses akkurat pga det samme problemet som du. jeg feilsøkte og feilsøkte, men fant ingenting. Men når jeg til slutt plukket av CPU-brikke så jeg at en av pinnene var bøyd/brekt. sendte inn CPU til forhandler og stilte krav om ny på garanti. Ny CPU kom og jeg monterte, og alt funket da som det skulle.

 

Så det jeg prøver å si, sjekk pins på CPU. Si ifra hvordan det går da :)

Endret av Pentium-Power
Lenke til kommentar
Det med at skjermkortet er ødelagt kan være noe, men det er en annen ting også: jeg har puttet inn mottaker/senderen til mitt trådløse tastatur i pc'en og det lyser ikke noe på den! Har plugget den i laptopen nå og nå kommer det vanlige lyset opp.

5759082[/snapback]

 

Dette kommer ikke før pcen har bootet opp, mulig du har knust cpuen :p bruker du p4 ? Der trengs en 12v ekstra kontakt til hk.

Lenke til kommentar
Det med at skjermkortet er ødelagt kan være noe, men det er en annen ting også: jeg har puttet inn mottaker/senderen til mitt trådløse tastatur i pc'en og det lyser ikke noe på den! Har plugget den i laptopen nå og nå kommer det vanlige lyset opp.

5759082[/snapback]

 

Dette kommer ikke før pcen har bootet opp, mulig du har knust cpuen :p bruker du p4 ? Der trengs en 12v ekstra kontakt til hk.

5762321[/snapback]

 

Bruker AMD X2 =)

Dersom det er HDD vil man fortsatt få opp bilde, ja?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...