Gå til innhold

Luftsirkulasjon til bunnen av kabinettet?


pesu

Anbefalte innlegg

Jeg har et Raidmax Scorpio 668 kabinett.

Et problem jeg har er at det blir utrolig varmt i bunnen av kabinettet... Jeg får ingen sirkulasjon der, så dermed blir også grafikkortet mitt utrolig varmt...

(et overclocka XFX GeForce 6800Ultra med Zalman VF700-Cu kjørler)

 

Er det noen som vet om ett eller annet jeg kan gjøre for å få luftsirkulasjon ned dit??

 

Alle forslag og tips vil bli satt pris på! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kan dere se hvordan det ser ut....

 

mitt-kabinett.JPG

 

Vifte i front nede som suger inn luft. Løft diskene såpass opp at de ikke blokker helt... og rydd opp i ledninger.

Disker står så høyt de kan, og ledninger er sleeva og rydda opp i...

 

Varmluft går opp.

Så det er kaldest nede.

Så det eneste du kan gjøre er å få bedre luftsirkulasjon i hele kabinettet.

(120mm vifter, lage flere viftehull, viftestyring osv)

Problemet er at grafikkortet "står i veien" for luftstrømmen (se på bildet)... så det blir utrolig varm luft på undersiden av kortet... (måleren som viser omgivelses temperaturen på grafikkortet viser 62 grader under full load, og kortet er på ca 90-92 grader)

Jeg har viftekontroll (4 kanaler) og 3 vifter i kabinettet for øyeblikket... topp (ut), bak (inn), på glasset (ut)... Men trenger ett eller annet som får "frisk" luft ned under grafikkortet!

 

Har tenkt på å skaffe meg en Vantec Spectrum systemkjørler... Kan dette hjelpe en del? Eller finnes det bedre løsninger?

Lenke til kommentar
jeg kan anbefale deg å skaffe en vifte som også trekker luft ut nede i kabinettet. denne skjermkortvifta  tar seg av den jobben. den lufta som kommer inn i vifta blir sendt ut av kabinettet med en gang gjennom en pci slot http://www.3dfxcool.no/product_info.php?cP...products_id=728 den er til å anbefale ;)

5774209[/snapback]

 

 

Bortkasta penger når han allerede har en Zelman som kjøler skjermkortet!

 

 

Problemet du har, er at vifta du har i front, blir sperra av HD raket. (Ser sånn ut iallefall) Dvs du kan evt kutte vekk dette, da vil den vifta få større betydning. Ellers kan du lage hull i gulvet for å sette en vifte der, innsug. Du kan og ta en vifte og sett i PCI slotene som suger ut luft. Du kan og lage små hull i bunnen og nedeste del av kabinettet, slik luften har mulighet for å komme seg vekk/ny kald luft kan komme inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...