Gå til innhold

Ny s939 allroundmaskin til 6000 fra komplett.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

En kompis av brodern skal ha seg ny maskin, og har bestillt en sørgelig greie fra elprice, nærmere bestemt denne, Litt kjapp info: Sempron 3200+, 250GB HD, 1GB Ram, DVD-RW, Geforce 6200 TC.

 

Sier seg selv at dette ikke blir en rå spillmaskin, så har gått i gang med å sette opp en maskin som jeg selv mener vil gi mye mer ytelse for 6000 kroner. Setter opp delene jeg har funnet fram, så får dere kommentere hvis derer mener noe er bra/dprlig/burde skiftes. Men alt skal kjøpes på en nettbutikk, her har jeg tatt utgangspunkt i komplett, og må ikke overstige kr 6000 + frakt. Han skal kun ha selve "boksen med innmat" (i mangel av et bedre ord.), dvs ikke mus/tastatur eller skjerm.

 

CPU: AMD Athlon 3200+ boxed kr 1495

 

GPU: XFX 7600GT kr 1895

 

DVD-RW: NEC ND-3550 kr 395

 

Kabinett/PSU: In-Win s508 m/350W psu kr 595

 

RAM: TWINMOS 2x512mb 3200 kr 745

 

HDD: Seagate Barracuda 160GB Sata kr 750

 

 

Da gjenstår det HK, det er ikke min sterke side, så he ghåper jeg noen kan anbefale et S939 Hk med PCI-x, som gjerne er grisebillig.

 

De observante av dere ser sikkert at dele over blir på tilsammen 5875 kroner, noe som vil si at jeg må finne et hk til 125 kroner, eller gå ned litt på noen av de andre delene. men spørsmålet er, hvilken? og hva skal jeg i såfall bytte de ut med. Husk at maskinen skal brukes til litt av hvert, men hovedsakelig spilling.

 

Hvis tilsvarende deler finnes billigere på en annen webshop går det helt fint, sålenge alle delene bestilles fra en og samme butikk.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...