Gå til innhold

Telenor lanserer nytt abonnement - FriTid


Anbefalte innlegg

Telenor har lansert et nytt abonnement, FriTid

 

FriTid Pris

Månedspris 329

 

Minuttpris til mobiltelefon i Telenors mobilnett og alle fasttelefoner i Norge Man-fre 07-18 0,49

 

Man-fre 18-07, lør-, søn- og helligdager 0

 

Minuttpris til andre mobilnett Hele døgnet 0,99

 

SMS 0,69

 

MMS 1,99

 

Startpris kr 0,59 per samtale.

 

 

Kan ikke se at dette skal være et så veldig lønnsomt abonnement. Det må vel i såfall være hvis alle de du ringer har Telenor og du hovedsakelig ringer på kveldstid/helg.

Ringer man utenfor Telenor sitt nett er minuttsprisen på 0,99 kr pluss oppstart hvilket er ganske høy pris med tanke på den skyhøye månedsavgiften.

Og det blir litt å gå flere år tilbake når man må begynne å tenke på NÅR man bør ringe igjen.

 

Jeg er less than impressed for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker forøvrig også følgende punkt i vilkårene:

 

"Telenor forbeholder seg retten til å kontrollere bruken dersom det registrerte

forbruket i det aktuelle tidsrom (ref. pkt 2) overskrider 120 timer per måned. Bruk

som finnes å være i strid med avtalen vil bli fakturert i henhold til ordinær takst

på dagtid for FriTid."

 

Lurer på hva de mener med "kontrollere bruken", om dette er å sjekke hva/hvem du ringer til eller om de legger inn begrensninger.

Lenke til kommentar
Liker forøvrig også følgende punkt i vilkårene:

 

"Telenor forbeholder seg retten til å kontrollere bruken dersom det registrerte

forbruket i det aktuelle tidsrom (ref. pkt 2) overskrider 120 timer per måned. Bruk

som finnes å være i strid med avtalen vil bli fakturert i henhold til ordinær takst

på dagtid for FriTid."

 

Lurer på hva de mener med "kontrollere bruken", om dette er å sjekke hva/hvem du ringer til eller om de legger inn begrensninger.

5756935[/snapback]

 

Sikkert ment som en kontroll så ikke mange firmaer skaffer seg dette abonnementet

Lenke til kommentar

Ringeprisene er i og for seg ganske bra (hvis man ser litt bort fra ekstra avgift til andre nett). Men har enda ikke skjønt hvorfor de skal ha en så vill pris på selve abonnemntet. Hvorfor må telenor kreve inn flere hundre kroner i mndavgift når andre har samme pris uten denne avgiften. Skjønner ikke at folk i telenor kan kalle dette et godt abonnement hvis man sammenligner det med andre. Greit nok er det gratis visse tider på døgnet, men den stive mndprisen er litt for drøy etter min smak :no:

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Ringeprisene er i og for seg ganske bra (hvis man ser litt bort fra ekstra avgift til andre nett). Men har enda ikke skjønt hvorfor de skal ha en så vill pris på selve abonnemntet. Hvorfor må telenor kreve inn flere hundre kroner i mndavgift når andre har samme pris uten denne avgiften. Skjønner ikke at folk i telenor kan kalle dette et godt abonnement hvis man sammenligner det med andre. Greit nok er det gratis visse tider på døgnet, men den stive mndprisen er litt for drøy etter min smak :no:

5758575[/snapback]

Årsaken er vel den sterke subsideringen. Om det er lønnsomt eller ei, er noe annet.

Lenke til kommentar

Leste i en artikkel at dette abonnementet lønnte seg hvis man ringte mer enn 18 minutter om dagen. Det tilsvarer over 9 timer i mnd. Man bør altså ha et veldig aktivt forbruk for at det i det heletatt skal lønne seg. Og det er vel kun når man ringer Telenors nett/fasttelefon.

 

Jeg kunne aldri hatt et slikt abo. For det første må man tenke på _når_ man ringer og til _hvem_. Det blir jo veldig lite forutsigbart.

Derfor liker jeg mitt SmartTalk abo.

Hvis jeg ikke bruker telefonen i det hele tatt, så blir jeg kun fakturert 99 kr. Og jeg betaler 0,59 kr uansett hvem og når jeg ringer. Enkelt og greit.

Men nå ringer jeg også veldig lite. Og de jeg ringer mest til har jeg på Trådløs Familie. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...