Gå til innhold

Hente ut radio verdi i form


Anbefalte innlegg

Har denne lille kodesnutten hvor jeg bruker mysql_fetch_assoc til å hente ut verdien av kjonn. Dersom det er mann så skal mann være checked. Hvis det er kvinne så er kvinnen chekked på form

Har drevet å sett på koden en god stund nå på linje 88. Fatter bare ikke hva som er galt der..

 

Noen som kan hjelpe ?

 

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' on line 88

 

 

<?php 
$mann=$rad['Kjonn'];

if ($rad['Kjonn']==$mann)
{
echo " Mann <input type="radio" name="kjonn" checked>     //LINJE 88. Den linjen over er også linje 88.
Kvinne <input type="radio" name="kjonn" ><br><br>";
}
else
$kvinne=$rad['Kjonn'];
($rad['fornavn']==$kvinne )

{
 echo "Mann <input type="radio" name="kjonn" checked >   
Kvinne <input type="radio" name="kjonn" checked ><br>
<br>";
}
?>

Endret av Navido
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

Ved første øyekast kan du ikke skrive:

echo " Mann <input type="radio" name="kjonn" checked>

 

men du burde skrive:

 

echo " Mann <input type='radio' name='kjonn' checked>"

 

Som du ser er " byttet ut med ', for php tror at du avslutter stringen som skal skrive ut ved neste "... Dessuten blir det mer oversiktlig hvis du lar en echo være på egen linje:

 

echo " Mann <input type='radio' name='kjonn' checked>";

echo "   ";

echo "Kvinne <input type='radio' name='kjonn'><br><br>";

 

Håper dette stemmer og hjelper.

 

Trex.

Lenke til kommentar
hei!

Ved første øyekast kan du ikke skrive:

echo " Mann <input type="radio" name="kjonn" checked>

 

men du burde skrive:

 

echo " Mann <input type='radio' name='kjonn' checked>"

 

Som du ser er " byttet ut med ', for php tror at du avslutter stringen som skal skrive ut ved neste "... Dessuten blir det mer oversiktlig hvis du lar en echo være på egen linje:

 

echo " Mann <input type='radio' name='kjonn' checked>";

echo "   ";

echo "Kvinne <input type='radio' name='kjonn'><br><br>";

 

Håper dette stemmer og hjelper.

 

Trex.

5755791[/snapback]

 

Det stemmer. Tusen takk skal du ha. Bare sliter litt med syntaksen. Om " og ' osv..

Lenke til kommentar

Du kan også bruke backslash for å escape hermetegna: print "PHP er like \"bra\" som perl og dampende kuruker"; Om du ikke forstår hva disse backslashene gjør, er jeg sikker på at en (eller 10) av de ivrige disiplene her inne vil ile til og forklare alt du trenger å vite ned til den minste detalj og digresjon, det vil gjerne kreves et tjuetalls innlegg før alle er enige om fargen på dette sykkelskuret.

 

Forresten, bryter ikke tittelen med treordsregelen? Eller går fire punktum for et ord her i disse dager. Jeg tviler, og tipper på at en ivrig og fersk moderator vil ile til, låse denne tråden, og proklamere den for å være regelbrudd nesten som om den var et nedlagt jaktbytte. :thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Du kan også bruke backslash for å escape hermetegna: print "PHP er like \"bra\" som perl og dampende kuruker"; Om du ikke forstår hva disse backslashene gjør, er jeg sikker på at en (eller 10) av de ivrige disiplene her inne vil ile til og forklare alt du trenger å vite ned til den minste detalj og digresjon, det vil gjerne kreves et tjuetalls innlegg før alle er enige om fargen på dette sykkelskuret.

 

Forresten, bryter ikke tittelen med treordsregelen? Eller går fire punktum for et ord her i disse dager. Jeg tviler, og tipper på at en ivrig og fersk moderator vil ile til, låse denne tråden, og proklamere den for å være regelbrudd nesten som om den var et nedlagt jaktbytte. :thumbup::thumbup::thumbup:

5755834[/snapback]

 

 

Hmm..3 ordsregelen? Du mener at jeg har bare 2 ord? Den har jeg ikke fått med deg :innocent:

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...