Gå til innhold

Mandrive Linux førte til en flerfarget skjerm..why


Anbefalte innlegg

Jeg la inn Free Mandrive Linux 2006 med ALLE pakker på min P3 800 MHz, 384 MBRAM, 110GB HD. Skal bruke den til fil / web server. Problemet er at etter og ha lagt det inn så skal jeg boote den opp, den starter normalt, men idet at progressbaren er ferdig så blir skjermen svart med 2 feite striper i millioner med farger. Og dermed stopper det opp, uansett om jeg velger failsafe-linux, linux eller normal oppstart..

 

har lagt det inn flere ganger, formatert, prøvd andre skjermer osv.. men det til ingen nytte.. og skjermkortet i pcen ble lagt inn på normal måte også, det ble listet opp.

 

 

 

 

mvh Vegard :no::ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg la inn Free Mandrive Linux 2006 med ALLE pakker på min P3 800 MHz, 384 MBRAM, 110GB HD. Skal bruke den til fil / web server. Problemet er at etter og ha lagt det inn så skal jeg boote den opp, den starter normalt, men idet at progressbaren er ferdig så blir skjermen svart med 2 feite striper i millioner med farger. Og dermed stopper det opp, uansett om jeg velger failsafe-linux, linux eller normal oppstart..

 

 

 

Ok. Nå er jeg utrolig nyskjerrig. Hvis du skal bruke den som web og fil-server, hvorfor har du da lagt inn alle pakkene....?

 

Det burde holde lenge med ssh, apache (og php?) og samba.

 

har du forsøkt andre distribusjoner? Debian/Ubuntu

rykk tilbake til start og forsøk f.eks Debian sarge. Den burde støtte maskinen din og har et relativt enkelt oppsett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...