Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger noen tips om trådløst nettverk ...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er sikker på at enten TeleDanmark eller Broadnet har noe som passer for deg. De er begge meget seriøse leverandører av trådløse nettverksløsninger.

 

Jeg har selv også vært med og montert opp et tilsvarende trådløst nettverk (inntil 10Mbit) for Statoil i Stavanger, og dette gikk i luftlinje over ca. 2-2,5km. Husker slettes ikke hvem som laget dette utstyret. Men hvis du har et seriøst svakstrømsfirma (eller andre som driver med dataspredenett) har de helt sikkert et godt tilbud og komme med!

 

Du kan jo også kontakte Tel-Nett som er landsdekkende (tlf: 22804800.

 

Mvh, Stian...

 

Håper dette kan være til litt hjelp?

Lenke til kommentar

Hei Dan :smile:

 

Hva slags båndbredde hadde du tenkt deg? Er 11Mbps nok?

 

I såfall vil jeg anbefale enten to stk DE Mini-ROR med eksterne antenner mot hverandre. Disse kjører Turbocell, en mer stabil løsning enn 802.11b. Disse opererer på vanlig WLAN-frekvens (2,4GHz).

 

Ønsker du hakket over er ORiNOCO ROR-500 p2p pakke å anbefale. Dette er en pakke som inneholder alt for en komplett link.

Lenke til kommentar

ok, måtte si litt mer:

 

Installasjonen er såre enkel, inn med ac adapteren inn med nettverkspluggen, akseser senderboksen (via nett eller seriell) tildel ip osv. kople på antenna (er det p2p er det beste å bruke en reningsstyrt antenne) oggjør det samme på motsatt side. Sett hue intill veggen der du skal montere antenna sørg for fri sikt og rett vinkel (hvis høydeforskjell) merk av og skru opp. jeg behøvde ikke å juste antennene i det hele tatt når de først hadde kommet opp.

 

åja, glemte også at de har leds for å vise deg signals styrke og payload...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...