Gå til innhold

Spørsmål til asus w5a


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitte å vurderer om jeg skal kjøpe asus w5a. Den ser jo veldig grei ut.

Jeg tenkte på den versjonen med Pentium M 750 1.86 GHz prosessor.

Det jeg lurte på er om noen har erfaringer med støynivået på denne?

Jeg har også sett etter en versjon med kraftigere prossessor, men kan ikke finne noe... noen som vet om det er mulig?

 

Så lurte jeg på om noen vet om det funker å spille på denne pc'en?

Jeg vet jo at skjermen er liten, men bortsett fra det... takler den spill?

 

Bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja den vil være raskere enn P M på 1,83 GHz, men det kommer an på hva du skal gjøre. Prgrammer som utnytter to kjerner vil gå svært mye raskere, det samme vil multitasking. Programer som kun tar en prosessor vil du ikke merke en så stor forskjell på, men den vil nok også være raskere enn pentium m 1,83.

Lenke til kommentar

Hvis det først og fremst er spill du ønsker å bruka maskina til, velger du ikke en maskin med 12 tommers skjerm. Dette har ingen ting å gjøre med at skjermen blir for liten, men at alle maskinene som selges med 12 tommers skjerm har en skjermløsning integrert i Chipset.

 

Det er fullt mulig å spille spill, men de mest avanserte funker ikke i det hele tatt eller innstillingene må reduseres til et lavt nivå før de virker.

 

Kjøper du maskina først og fremst for å spille bør du velge en maskin med eget skjermkort.

Lenke til kommentar

jeg har maskinen du nevnt først i tråden med 750 og er veldig glad jeg valgte den, til spørsmålet ditt angående støy må jeg si jeg ble veldig imponert første gang jeg skrudde den på (kom fra en noe bråkete desktop) den er veldig stille og perfekt til forelesninger o.l pga størrelsen og støynivået. Spill går også noenlunde bra (WC3 Thps2 wow osv går helt ok)

Lenke til kommentar

Har to spørsmål til her jeg... Sikkert dumme, men noen må jo spørre de også, ellers er det jo ingenting å gjøre her:)

Funker det fint å se dvd'er på disse, og dersom du kobler den til en større skjerm, vil du da kunne kjøre med denne andre skjermen sin mest optimale oppløsning?

Lenke til kommentar

Ja det skal gå fint å se på DVD med begge. Dessuten skal det gå fint å koble begge til en større skjerm. Om det er mulig å koble til med "optimal oppløsning" må vel komme an på hvor høy oppløsning som støttes av den skjermen du vil koble til. Men både GMA 950 (i W5F) og GMA 900 (i W5A) har vel støtte for de fleste HDTV-formater. En annen sak er det vel at innholdet på DVD-platene ikke vil ha HD-oppløsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...