Gå til innhold

Windowsproblemer


Anbefalte innlegg

Har ett problem..

Forleden dag da jeg skulle installere ny win ( den forrige gikk til Hjellvette) fikk jeg ikke til det.

 

jeg puttet inn win cd'n og første fase av installeringen går fint, men når maskina skal starte på nytt for å komme inn til der jeg skal spesifisere windowsen til MIN pc, så blir skjermen svart.. jeg har prøvd MANGE forskjellige cd'er og jeg har formatert windisk og C: som det er noen filer på også.. hva er galt??? HJELP meg.. må få grei dataen til 2 oktober...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-23 15:49, skrev FoXxUm:

Har ett problem..


 

For det første er det faktisk forskjell på 'et' og 'ett'. Du er langt ifra den eneste som tar feil, men nå klarer jeg ikke holde tilbake irritasjonen min mer. Beklager.

 

For det andre kunne jeg godt tenkt meg å få vite hvilken windows-versjon du prøver å legge inn.

Lenke til kommentar

Høres merkelig ut..

 

1. Format c:

2. Installere WinXP/Win2000 med plate som naboen VET fungerer. Ikke helt lovlig, men dette er bare midlertidig, ikke sant? Bare for å teste at det ikke er harddisken som er ødelagt!?

3. Boote opp fra plata og nyte installasjonen..

 

Som sagt, det høres merkelig ut. Skal ikke være noe problem å installere OS på en partisjonert og formatert harddisk.

 

Hvis ikke dette funker så må man sjekke all hardware, kabler, teste annen HD.. nei.. merkelig! :smile:

 

Edit: FoXxUm har kanskje bare ett problem.. hva er galt i det?

 

_________________

Antall meldinger er oppskrytt!

 

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-09-23 18:10 ]

Lenke til kommentar

JA!!!! sorry meg om jeg ikke formulerer meg rett da!

har vel prøvd 7 forskjellige OS'er, XP og XP profesional, 2000 og profesional.... jeg har også prøvd å sette diskene inni til naboen som formaterte diskene mine for meg, prøvde også å kjøre første fase av instalasjonen, og deretter å plugge diskene inn i min igjen.. men DA blir det blåskjerm, husker ikke mld som står der da... mystifystiske grejer!!!

 

[ Denne Melding var redigert av: FoXxUm på 2002-09-23 19:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 18:59, skrev FoXxUm:

jeg har også prøvd å sette diskene inni til naboen som formaterte diskene mine for meg, prøvde også å kjøre første fase av instalasjonen, og deretter å plugge diskene inn i min igjen.. men DA blir det blåskjerm, husker ikke mld som står der da... mystifystiske grejer!!!


 

Egentlig ikke. Windows konfigurerer seg selv og gjør ting i installasjonen som er forskjellig fra maskin til maskin. Det kommer an på hovedkort, brikkesett, prosessor, hardware og andre ting. Så når du setter en Windows installasjon som er konfigurert i følge din venns PC inn i din maskin så er det ikke rart om du får problemer.

 

Ellers er det ganske rart at du får problemer med å installere Windows når det har funket før. Har selv aldri hatt problemer med det faktisk.

Lenke til kommentar

Hadde et lignende problem selv da jeg skulle legge inn winxp på en pc. Den hang seg hver gang på samme plassen. så prøvde jeg win98 men nei også win95 men nei også winME men den ville ikke in heller. Så fant jeg fram red hat cd'ne min og alt gikk som en drøm. Merkelig. :???: Dagen etter la jeg inn win2k uten problemer. Tror det har noe med minnet i ms-dos og gjøre. Har ikke giddet og forske på det.

 

Prøv med en annen boot disk.

Lenke til kommentar

jah.. har prøvd RAM også, kjøpte netopp en ny brikke for at jeg hadde for lite, rakk i å bruke den før OS gikk heden.. naboen jeg prøvde å putte diskene i, har akkurat samme hk som meg, samme skjermkort, vel, det meste vi har er likt.. kan det være hovedkortet mitt som er fucka? for når jeg prøvde å sette diskene på RAID i BIOS, fant ikke bios raid'en.. man trenger ikke drivere for det vel?? :smile:

Lenke til kommentar

jah.. har prøvd RAM også, kjøpte netopp en ny brikke for at jeg hadde for lite, rakk ikke å bruke den før OS gikk heden.. naboen jeg prøvde å putte diskene i, har akkurat samme hk som meg, samme skjermkort, vel, det meste vi har er likt.. kan det være hovedkortet mitt som er fucka? for når jeg prøvde å sette diskene på RAID i BIOS, fant ikke bios raid'en.. man trenger ikke drivere for det vel?? :smile:

 

Still i need help! plz

 

email meg gjerne om du vet hva det er

 

[ Denne Melding var redigert av: FoXxUm på 2002-09-24 16:01 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...