Gå til innhold

Valgetskval mellom p4 og Xp


C0bra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Homealone skrev (2002-09-23 20:27):

Kjøp AMD!!!!!!!!!!!!! Jeg har alltid vært Intel tilhenger, men prøvde en AMD Xp 1600+ i vår og var godt fornøyd. Byttet til P4 2.4 og fikk lavere ytelse i 3dmark!!!!!


Xp 1600+ er altså bare 1.4ghz! Forskjell for pengene det ja...


Ikke for å være kip, men detta trur æ må være det noe av de dårligeste argumenterte svarene.

Ram, HDD kan være forskjellige. Xp oppsettet kan være raid eller SCSI disker.

Og så er da ikke 3Dmarks alt.

Lenke til kommentar

HDD har i hvert fall ikke noe å si for 3dmarks. Amd yter MYE bedre en Intel på samme mhz, men jeg tror kanskje at Intel slår Amd nå på pris/ytelse, HVIS man overklokker.

 

Jeg byttet nettopp fra amd til intel selv, og det er jo litt befriende å få til å overklokke 600 mhz da :smile:

 

Det gikk ikke med AMD-en, liksom :smile:

Lenke til kommentar

Nåja, eg holder meg til AMD eg og vist du vil vite koffor så bare les det mester av tester som sammenligner P4 og AMD XP dei viser klart og tydeleg at "P4 ikkje funker" athlon XP yter mere rå kraft i dei fleste tester enn P4 ofte med høyere klokkefrekvens (bare sjekk Hw.no sine tester og http://www.Tomshardware.com sine også videre). foreksempel ein XP 1800+ (1533Mhz) kan trygt samenlignes med ein P4 2,0Ghz.....

intel ligger kanskje lavere i pris pr Mhz men Amd gir meir kraft pr Mhz... tygg på den dere

 

Desuten den som sier at Xp ikkje kan overklokkes bør dra od vogge den er en helt ok overklokker (så sant du ikkje er en av dei ekstreme)

Lenke til kommentar

Bare pass på no, så ikke det begynner som det alltid har gjort, INTEL vs AMD krig hvor idioter spytter ut om at det ene er best og at det andre suger uten og ha noen serlig begrunnelse.

 

Er noe av det mest irriterende på forum noensinne tror jeg! :|

 

jeg har alltid hartt en AMD prosessor, helt siden k2 var på marketet (nå XP1800+, og jeg er fornøyd, men det er jo svært vanskelig og klokke dem skikkelig(opplåsning osv), så jeg tror at da er Intel det rette valget for tiden.

 

_________________

Her er min signatur, den er mindre enn 255 bokstaver, og den er jeg j**lig stolt av!!

 

[ Denne Melding var redigert av: |Cipher| på 2002-09-25 11:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-25 13:14, skrev Whoracle:

Jepp meningsløs diskusjon..smak å behag det der...jeg ville valgt intel P4, mye mer stabilt..Dessuten yppelig til videoredigering...


 

mye mere stabilt :razz:

det kommer jo an på brukeren da... et amd system kan lett være mer stablit enn ett p4 system, så drit i slike falske påstander!! (har amd tb på et via kt266 (ikke 266a) hovedkort og det har aldri vert no problemer med)

Lenke til kommentar

Kjøp det du har råd til!

Har selv en 1800+, og den koster nå 700 kroner....+ en vifte til 150 så har du CPU for 850.

 

En P4 1,8 Ghz koster 1500 kr.

 

sjekk https://prisguiden.no/vis_produkt.p...m%204%201.8AGHz

 

Her sparer man 600 kroner på AMD, så jeg ville si at det er et godt valg hvis du IKKE skal overklokke.

 

Forresten blir det tull å si at Intel ruler HVIS man skal overklokke. Da bryter man garantien :razz: Og kan ha en AMD som koster det samme uten å ha brutt garantien.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok gått for Amd.

Har selv hat Pentium og Amd, og må si at jeg er mest fornøyd med amd.

Dessuten skal de nye t-bred cpu'ene fra Amd være ganske overklokkings vennelige i forhold til de gamle palomino cpu'ene.

Oppsumert så vil jeg si at amd xp, så får du mer kraft for en billigere penge.

Og p4, mer overklokkings vennelig men for endel høyere pris.

Lenke til kommentar

Hmm...Jeg svarer med en settning:

 

Make your own choice, and then stick with it...

 

Deretter kan du gjøre deg opp en formening om dette her. For å være ærlig begynner jeg å bli lei folk som disser Intel og vice versa...

 

Kan ikke folk kutte denne diskusjonen en gang for alle....

 

Melding slutt. Ha en fin fin dag, da. :smile:

Lenke til kommentar

De tre siste prosessorene mine har vært AMD og jeg har vært godt fornøyd - har en overklokket 1.4Ghz nå som funker kjempefint.

 

Men det er ikke til å stikke under en stol at den til dels abnorme varmeutviklingen hos AMD kan være et problem når det gjelder kjøling, så for meg blir det nok Intel neste gang jeg skal gjøre en major upgrade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...