ultra89 Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Jeg har lenge hatt lyst til å sette opp Cs server \ Vt-server . Hva trenger jeg? jeg har 3mbit linje hjemme og lurer på om dette holde. Må jeg kjøpe en egen server pc, jeg har mest tenkt til å sette opp pga å få erfaring. Men også et lite prosjekt. Mvh. Morten. S på forhånd: Takk for svar:)
Vocious Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 Tviler på at 3mbit holder til 5vs5. Du klarer nok å kjøre 2v2\3v3 på den. Når det gjelder ventrilo server kan du nok få inn 5 personer uten at du opplever delay Prøv ut med den pcn du allerede har og få noen venner til å connecte til den og spille litt, da vil du fort finne ut om du har god nok linje eller ikke
Pantera Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 Er det 3 mbit upload eller download? Hvis det er upload-hastigheten, så skulle det nok ikke være noe problem å sette opp en server for ihvertfall 12 spillere. VT kjenner jeg ikke noe til, men har kjørt Teamspeak (og CS-server) på en linje med 850 kbit upload, og det gikk greit (10 spillere, både i CS og TS). Latency lå da i snitt på 50...kanskje litt høyt, men det funka greit. mvh Pantera
Aak1 Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Har du 3 mbit i upload hastighet eller nedlastingshastighet? Det hjelper lite uansett hvor høy nedlastingshastighet du har
srbz Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 (endret) 3 mbit holder lenge til både 5on5 cs-server og en noenlunde bra ventriloserver, men kun hvis det her dreier seg om upload (forventer da at du har minst like mye ned). Dersom det er nedlastingshastigheten du har skrevet her forteller den oss så og si ingenting, og det er lite vi kan hjelpe deg med. Endret 17. mars 2006 av surbz00r
ultra89 Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Skrevet 20. mars 2006 download som er 3 ja. ellr den er faktisk 4.5. Mitt ønske var egentlig mest å vite hvordan jeg setter opp en ventrilo server. Hvordan å opne porter og hvor høy upload rate burde jeg ha? Sjølie
Joggster Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 (endret) 3 mbit holder lenge til både 5on5 cs-server og en noenlunde bra ventriloserver, men kun hvis det her dreier seg om upload (forventer da at du har minst like mye ned). Dersom det er nedlastingshastigheten du har skrevet her forteller den oss så og si ingenting, og det er lite vi kan hjelpe deg med. 5769008[/snapback] Hehe! 3mbit holder lenge til 5on5?? NEI! 6mbit funker någelunde til 3on3! Endret 20. mars 2006 av thahabbis
srbz Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 (endret) opp/ned tenk før du snakker, og les innlegget skikkelig edit: en klient tar visstnok 64kbps fra serverlinjen (mener jeg å ha lest et sted), altså tar 10 klienter 640kbps. 3000 kbps holder altså i massevis for en gameserver. Merk at dette ikke har noe med pingen å gjøre, og at pingen kan være dårlig selv om linjen er bra. Andre faktorer spiller også inn, som selve maskinen (teller lite dersom den er middels god ++), diverse rates osv. Endret 20. mars 2006 av surbz00r
Joggster Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Det der med 64kbit!... hehe! Du sier altså at man fint kan spille cs på ISDN! Så når jeg spiller med dårlig ping på 6mbit så er det pc'en min? AMD 3700+ 7800GT 1024 Dual kingston ram MSI K8N Platinum Så jeg burde få en bedre pc da`?
srbz Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Jeg har selv spilt på isdn i 1 1/2 år - det er ikke å foretrekke men helt greit til mitt bruk på den tiden. Og hvor i all verden får du det fra at jeg har sagt at det er maskinen din det er noe i veien med? Ping/latency er det samme som responstid (på nettlinje) altså hvor lang tid det tar fra klienten "spør" til serveren "svarer" (altså IKKE det samme som KAPASITETEN/HASTIGHETEN på en linje, som angis i mbit). Kapasiteten bestemmer hvor mye du kan sende inn og ut, det som bestemmer responstiden er i hovedsak hvor langt du er fra sentralen, hvor langt serveren du spiller på er fra sin sentral og hvor langt det er fra maskinen din til serveren du spiller på. En med 400 kbps kan fint ha bedre ping enn en med 10 mbit linje, dersom han befinner seg i huset ved siden av serveren og 10mbit-eren bor i Bulgaria. Så vil jeg kort summere opp det jeg prøver å si: Så lenge linjen er god nok, så har hastigheten INGENTING å si for ping! Og 64 kbps per klient kan variere veldig, som sagt etter hvilke rates hver enkelt bruker, og hva serveren tillater. Og når du sier 6 mbit så antar jeg du ikke har vært lur nok til å sjekke utlinjen din, som er det som faktisk teller (siden innlinjen sikkert minst er like stor som utlinjen). Hvis linjen din er 6000/500 så er det ikke rart du ikke får til en 10 slots server. Så ber jeg deg innstendig nok en gang: LES DET JEG SKRIVER før du poster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå