jjjafari Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 hei jeg lurer vel egentlig på om hvis jeg har 800x600 i cs har det noe å si hva jeg har i windows, eller har det ikke noe med saken å gjøre? så lurer jeg på en annen ting, jeg leste om skjermen min, det sies at den "tåler" 75GHz i skjerm frekvens. men kan jeg ta den opp litt? jeg ahr hørt at det skader skjermen veldig og at den blir ødelagt etter bare en uke? kan jeg ta den opp til 90GHz? mitt spørsmål er vel da: går skjerm frekvensen på FPS, eller MS? elelr vha hjelper det? mv.h Jonas J aka SiNNer
Qverner Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Egentli så er jeg ikke sikker, men man merker godt forskjell fra 75 til 100Hz skjerm. Har selv 75Hz flatskjerm og får alltid kommentarer på det.. Jeg spiller med 100fps i cs og om jeg setter den ned 75 så vil jeg merke forskjell selv om jeg som sagt har 75Hz på skjermen. Men uansett er det å anbefale å ha fps og Hz på ca 100, så lenge skjemen tåler det \.
srbz Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Oppløsningen i CS og i Windows er ikke nødvendigvis den samme. Du kan fint ha 800*600 i CS og 1024*768 i Windows eller hva du måtte ønske. Frekvens på skjerm måles i Hz (ikke GHz) FPS er en betegnelse for hvor mange bilder per sekund du får (fra skjermkortet antar jeg) MS er millisekunder, brukes som regel om responstid på skjerm og ping/latency (responstid på nettet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå