Toad_no Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 (endret) Hei. kan noen der ute hjelpe meg men et lite problem ? jeg har e mail kontoen min i outlooken på den stasjonære pc,n min. men så fikk jeg meg bærbar her nå å ville ha tilgang til den samme mailen på den, men så får jeg ikke opp innboksen på den bærbare, den som ligger inne på den stasjonære. er det en måte å få løst dette på ?? Mvh Toad Endret 12. mars 2006 av Toad_no
AKIRAx77 Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Altså, uten en sentral mailserver som holder all mailen din så vil du ikke få all mailen som ligger på din stasjonære PC automatisk opp på laptopen din. Hvis du vil ha all den mailen må du eksportere dem fra Outlook til en fil. Og så importere den på laptopen din. Vanligvis så tar outlook å laster ned mailen fra en mailserver og sletter den fra server. Dette fordi man som regel har begrenset plass på en mail server. Firma mail er som regel unntaket for der sitter man på store sentrale servere. Men til og med der må man jo slett etterhvert. Så når du setter opp outlook på to maskiner til samme konto så vil den maskinen som laster ned først være den som sitter på den kopien av den mailen. Jeg har gjort det slik: Stasjonære hjemme PCen er min "master" maskin som har alt. Den laster ned mailen og sletter fra server. Laptopen min laster ned mail fra samme server, men sletter ikke mail på serveren. Det er en innstilling i outlook. Så når jeg ikke er hjemme og bruker laptopen får jeg all ny mail. Når jeg så kommer hjem og skrur på hovedmaskinen laster den ned den sammen mailen jeg har på laptopen og sletter fra server. Men får jeg nå en mail på hjemme maskinen min som laptopen min ikke har fått, så vil den bare være på den ene maskinen. AKIRA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå