diskey Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Heisann Jeg har en Linksys WRT54G router og en stasjonær pc med linksys usb trådløs nettverksadapter. Aksesspunk og pc står nå i hver sin etasje, men får 4 streker i windows trådløs oppsettet og 65% signalstyrke på linksys programmet. I linksys programmet hender det i ny og ne at jeg kun får tilgang til routeren og ikke internett. plutselig får jeg internett også kan det bryte igjen senere, selv om forbindelsen til routeren er stabil hele tiden. Ser jo at det sitter 2 antenner på wrt54g'en, er det virkelig slik at routern bruker en antenne til å dele intern-nettverket og en til å dele internett? I såfall hva må jeg gjøre for å få en stabil internett forbindelse ?
buskmann Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Antenneteorien din har jeg ingen tro på. Slenger bare inne standardsvaret jeg: Har du nyeste firmware?
BUGS_Y Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Antennene er en TX å en RX... oppdater til uoffisiell firmware å sett opp signalstyrken.. f.eks Hyper wrt
buskmann Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Bare Linksys sin firmware duger på de nye WRT45Gene. Flere som har hatt problemer med WAN på disse. Ny firmware kan kanskje fiksen det.
buskmann Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Bare Linksys sin firmware duger på de nye WRT45Gene. Flere som har hatt problemer med WAN på disse. Ny firmware kan kanskje fiksen det.
diskey Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Skrevet 12. mars 2006 Jeg har nyeste firmware fra Linksys installert, akkuratt samme problemet. Det er jo et hav av innstillinger i firmwaren, er det noe jeg kan stille på for å få forbedringer?
buskmann Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Joda, det er en innstilling som pleier å hjelpe. Logg deg inn på webgrensenittet. Så velger du Wireless i menyen, deretter velger du Stability. Skru sliderne for WLAN stability, WAN stability, LAN stability samt Performance til toppen (Very good). Da blir det nok bedring på sakene.
kyn Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Hei, jeg har en slik trådløs router i versjon 3.1. Har også problemer med ustabilitet. Ser at dere råder til å oppdatere til ny firmware. Mitt spm. er da til hvilket? Var inne på siden og fant ut at det er firmware opp til v. 7.0. Hvilken skal jeg velge? 7.0 eller 3.1?
Glenn Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Du skal velge for 3.1 så klart. Kan du ikke prøve en annen firmware en Linksys sin? DD-WRT eller HyperWRT f.eks Endret 12. oktober 2006 av MrGlenn
iChristian Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Du skal velge for 3.1 så klart. Kan du ikke prøve en annen firmware en Linksys sin? DD-WRT eller HyperWRT f.eks 7056188[/snapback] Hvis han har en ny en så fungerer jo ikke det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå