Gå til innhold

Word,Office 2003, store bokstaver på hver linje.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke en idiotisk funksjon, det er du som ikke har forstått helt grunnleggende bruk av programmet. Slutt å trykke Enter for å lage ny linje og la programmet styre linjeskiftene selv så slipper du "problemet".

5741661[/snapback]

 

Takk. Må jo innrømme at jeg ikke bruker det ofte :blush: Men jeg står på at det er en idiotisk funksjon. Stor forbokstav burde komme automatisk KUN etter punktum. Jeg hater at Microsoft skal styre alt jeg gjør.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke en idiotisk funksjon uansett om du gjentar det. Når du trykker Enter lager du et nytt avsnitt, ikke en ny linje. I svært mange tilfeller har man ikke tegnsetting i slutten av avsnitt (f.eks. i forbindelse med punktmerkede lister) og da skal det være stor bokstav først i neste avsnitt. Jeg er forøvrig enig i at det er en del idiotiske funksjoner i Word men dette er absolutt ikke en av dem.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke en idiotisk funksjon uansett om du gjentar det. Når du trykker Enter lager du et nytt avsnitt, ikke en ny linje. I svært mange tilfeller har man ikke tegnsetting i slutten av avsnitt (f.eks. i forbindelse med punktmerkede lister) og da skal det være stor bokstav først i neste avsnitt. Jeg er forøvrig enig i at det er en del idiotiske funksjoner i Word men dette er absolutt ikke en av dem.

5741788[/snapback]

 

Jeg ser at den er nyttig ved avsnitt, men jeg vil styre hvor langt linjene skal gå selv, og ikke hele tiden skrive helt ut til margen. Dessuten, jeg klarer å sette stor bokstav etter punktum selv. Jeg kan mene så mye jeg vil at funksjonen er dum, så får du mene den er nyttig.

Endret av Wave
Lenke til kommentar
Jeg ser at den er nyttig ved avsnitt, men jeg vil styre hvor langt linjene skal gå selv, og ikke hele tiden skrive helt ut til margen. Dessuten, jeg klarer å sette stor bokstav etter punktum selv. Jeg kan mene så mye jeg vil at funksjonen er dum, så får du mene den er nyttig.

5745955[/snapback]

Du kan ikke skylde på at funksjonen er dum når det er du selv som ikke har fått med det grunnleggende. Ønsker du et manuelt linjeskift trykker du Skift+Enter.

Lenke til kommentar

Hva er problemet? Den retter opp om du glemmer det, den gjør ingenting om du husker det. Det er en hjelp til de som glemmer det og den er overhodet ikke i veien for de som synes den er unødvendig, så fremt de har kjennskap til helt elementære funksjoner i et tekstbehandlingsprogram.

Lenke til kommentar

Det er noe under Verktøy / Alternativer for Autokorrektur / Autokorrektur som man kan godt bruke.....hvis og bare hvis man ønsker

 

Den påvirkes av autokorrektur ja...:blush: Takk.

Men ingen kjekke kommentarer kan få meg til skifte mening

om akkurat denne funksjonen. I det minste burde den være skilt ut, og deaktivert

ved default.. eller noe.

Endret av Wave
Lenke til kommentar
I det minste burde den være skilt ut, og deaktivert ved default.. eller noe.

5752148[/snapback]

 

Jeg kan ikke se noen grunn til at den bør være deaktivert som standard. Det er en funksjon svært mange setter pris på og den merkes ikke om man bruker programmet slik det er tenkt på elementært nivå, dvs. la programmet styre linjeskift, trykke Enter for nye avsnitt og Skift+Enter for harde linjeskift. Gjør du dette merker du altså ikke at funksjonen er der.

Lenke til kommentar
  • 16 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...