Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Videreføring av trådløst nettverk (Finnes neppe)


Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg har støtet på et lite problem. Jeg har routern i 2. etasje. Jeg vil gjerne opprette et server-rom i kjellern. Så derfor lurer jeg på; Kan man sende de trådløse signalene ned i kjellern og så få dem ut som ledningsutganger? Altså; Router --> evt accespoint eller annet med ledning ut ---> PC i kjeller...

 

Mvh Iced Hazzard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

De jeg leier hos har adsl-modemet i 1etg, bor selv i sokkel. Har servern min i sokkelen og mitt oppsett er ca som det du nevner der. Det går fint.

Lenke til kommentar

med en ny trådløs switch i kjelleren er dette mulig. den i andre etg vil sende og den i kjelleren vil motta og dele ut på trådnettverk. jeg veit desverre ikke hvordan, men jeg gir deg en mulighet til å bytte overskriften din til: hvordan koble sammen to trådløse switcher over trådnettverk eller noe :)

 

en kamerat av meg gjore dette, han gikk inn på produsentens nettside og spurte om hjelp der. de har en del peiling...

 

håper du får det til :)

Lenke til kommentar

Jepp, trådløs ruter nr.2 (i kjelleren) som access punkt (dvs. den kun videreformidler signalet fra den første), stort sett alle trådløse rutere har 4-ports switch innebygget. Her kan du så ta ut en kablet forbindelse til serveren. Skulle du derimot ku hatt trådløs hadde du klart deg med et dedikert access punkt. Og som Tøffe-Tetra sier, de fleste nyere trådløsrutere har muligheten til å kjøre som access punkt. :thumbup:

Lenke til kommentar
...kan jo sette opp to AP'er som bridge

5738824[/snapback]

Ikke alle routere eller axess punkt kan settes opp til dette. Hvis du skal være sikker på att det fungerer bra, så kjøper du en bridge.

Jeg kjører dette i huset mitt selv, 1 stk router med trådløst oppe, og 1 stk bridge + gigabit switch i kjellern. Da har jeg max båndbredde mellom maskinene som det flyttes store datamengder mellom, og alt fungerer 100%

Lenke til kommentar

en venn har nesten samme problem...

 

har 2 pcer nede begge på wlan, men hvis andre skal på nette (hele "gjengen" har lap-toper) må de sitte oppe med kabel...

 

finnes det gode rutere til under 1k som kan "overføre" det trådløse til kabel?

(beklager dorlig formulering men kom ikke på noen annen måte å si det på..)

Lenke til kommentar

Er det bare å koble inn en ny router, slenge den opp med som acess-punkt og så dra en ethernet-kabel til PC'en?

 

Har to dataer som jeg skulle ha gjort det med, istedenfor å bruke trådløst mellom de.

 

 

Men, med porter og sånn, åssen skal det løses? Den ene er en second-server, må jeg da åpne port 80 og 21 på acesspunktet også?

Lenke til kommentar
Er det bare å koble inn en ny router, slenge den opp med som acess-punkt og så dra en ethernet-kabel til PC'en?

 

Har to dataer som jeg skulle ha gjort det med, istedenfor å bruke trådløst mellom de.

 

 

Men, med porter og sånn, åssen skal det løses? Den ene er en second-server, må jeg da åpne port 80 og 21 på acesspunktet også?

5747588[/snapback]

 

To routere på samme nettverk blir bare surr. Det går uansett ikke uten at routeren støtter client modus. Det du trenger er enten en router/ap som kan settes opp i client modus, eller en dedikert enhet (f.eks wet54g) som står som ethernet klient. Har selv god erfaring med WAP11 og WAP54G fra Linksys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...