Gå til innhold

Er dette en bra spill-pc?


Anbefalte innlegg

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort PC6070BSCAND

MIST 500W strømforsyning /m grunnpakke lang

Asus A8N-E nForce4 S-939

AMD Athlon 64 4000+ 2.4 Ghz BOXED "san diego"

OCZ 2048MB Dual Channel Gold Ed. E.L. PC-4000

Cooler Master Susurro CPU-Kjøler 16dB

Club3D Radeon X1900XT 512MB PCIe 16x

Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM, 2 stk

NEC DVD-brenner ND-3550 bulk

Logitech Cordless Desktop MX5000

Papst vifte 120x120x25mm (16,5db), 2 stk

NEC 19" LCD MultiSync 90GX2 Gaming

____________________________________________

 

Pris nesten 21 000kr.

 

Pcen skal brukes til spilling, pris er ikke noe stort problem, men er vel ikke vits å bruke så mye mere enn 20 000kr. Skal sette sammen pcen får en litt eldre kamerat, pcen skal ha en fint utseende, ikke sånn "lan-look" ;)

 

Men totalt sett, ser denne grei ut? Deler har jeg funnet på netshop.no

 

Har sett litt på et oppsett kasol hadde lagd i en annen tråd :)

Endret av JuBaLoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke kjøpt dobbelkjerneprosessor til en spillepc, siden nesten ingen spill støtter det idag, og det vil ta lang tid før spill gjør det. Den dagen vil nok prosessoren være for gammel likevel.

 

Skal du overklokke? Hvis ikke så er original kjøler god nok. Hvis du skal overklokke, så vil en Opteron være et bedre valg.

Lenke til kommentar

Gå for dobbelkjerne vil nå jeg si. Sitter selv med en 4400+ og det går så det griner i alle slags spill uten problemer. 2,2GHz er uansett nok for spillene i dag, og med x2 kommer også cpu til å holde mye lengre enn enkjerne på samme eller høyere frekvens.

Go X2 :thumbup:

 

Gå lang tid før spillene støtter flere kjerner? Tror ærlig talt ikke det. Synes det er veldig rart hvis ikke de fleste toppspill som gis ut fra nå ikke vil utnytte flere kjerner.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke kjøpt dobbelkjerneprosessor til en spillepc, siden nesten ingen spill støtter det idag, og det vil ta lang tid før spill gjør det. Den dagen vil nok prosessoren være for gammel likevel.

 

Skal du overklokke? Hvis ikke så er original kjøler god nok. Hvis du skal overklokke, så vil en Opteron være et bedre valg.

5734520[/snapback]

 

Blir nok ikke noe overklokking nei.. Så en AMD Athlon 64 4000+ 2.4 Ghz BOXED

san diego er et bedre valg da? :)

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke kjøpt dobbelkjerneprosessor til en spillepc, siden nesten ingen spill støtter det idag, og det vil ta lang tid før spill gjør det. Den dagen vil nok prosessoren være for gammel likevel.

 

Skal du overklokke? Hvis ikke så er original kjøler god nok. Hvis du skal overklokke, så vil en Opteron være et bedre valg.

5734520[/snapback]

 

Blir nok ikke noe overklokking nei.. Så en AMD Athlon 64 4000+ 2.4 Ghz BOXED

san diego er et bedre valg da? :)

5734624[/snapback]

Ja den er et godt valgt. Gå for 3700+ eller 4000+.

 

Og ser du litt fremover med Vista som OS etterhvert vil iallefall dobbeltkjerne være luuuuurt.  :)

5734626[/snapback]

Har du noe dokumentasjon på det?

 

Har lest bittelitt her, er jo diverse spill som ikke vil fungere noe særlig med dual core jo.. Å dette er jo foreløpig bare en liten del av spill... :ohmy:

5734650[/snapback]

Det er veldig mange her på forumet som har hatt problemer med spill på dobbeltkjerneprosessorer, og ofte har måtte slått av dobbelkjerne, og da forsvinner poenget.
Lenke til kommentar
Da har jeg endret til en 4000 cpu, noen som vet om det står 80mm vifte på boxed kjøleren? Vil i såfall kjøpe en som er mere stillegående, det var hovedsaklig tanken bak nye cpu-kjøler :)

5734770[/snapback]

Du kan kjøpe hvis du vil, men jeg synest at Boxed-kjølerene til AMD er stille og fine.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...