Gå til innhold

Skjermkort til NEC 20" LCD MultiSync 20WGX2


Dekata

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har inne en bestilling på en NEC 20" LCD MultiSync 20WGX2N og trenger da også et skjermkort til denne skjermen.

 

Det jeg lurer på er om det er noe spesiellt jeg må tenke på da jeg kjøper kort til denne skjermen?

 

Skjermkortet skal også ha mulighet for SLI og være PCI-E. Skal ikke brukes overdrevet til spilling, men ett og anna skal vel prøves.

 

Hovedkortet er dette:Msi K8N Platinum

Prossesoren er denne:Athlon 64 X2

 

Pris tenkte jeg på rundt 1000 kroner +, eller muligens en bra pris brukt!

 

Håper noen har noe kunnskap her.

 

 

Dekata

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulighet for SLI, PCI-E, til rundt 1000 kr. Er vel ikke så mye annet enn 6600gt i den prisklassen, ihvertfall ikke nytt. 7600 blir vel den nye killern i denne klassen, men du får den ikke så billig enda.

Ikke forvent å kunne kjøre de nyeste spilla med særlig med eye-candy med et kort i denne prisklassen da. Særlig ikke med oppløsninga på den skjermen.

Lenke til kommentar
Så hva mener du jeg skal kjøpe til denne skjermen for å få fullt utbytte av den?

5732649[/snapback]

 

Siden du har lagt så mye i en skjerm ville jeg vel kanskje lagt på til rett under 2000 og kjøpt en 7600GT, eventuelt gått til 2500 og 7900GT. Hvis du ikke er noe gamer holder sikkert 7600GT(eller 6600GT også forsåvidt, men dette vil nok få noe pusteproblemer hvis du setter opp kvaliteten, noe som en sånn skjerm fortjener) ;)

Lenke til kommentar

Jeg pleier å legge litt penger i det da jeg først handler. Kjøpte Samsung 173T da den kom ut, kosta mye til å være 17" på den tia men den var verdt hver krone.

 

Jeg regner meg jeg vil sitte me det samme inntrykket av denne NEC skjermen om ett år.

 

Når det gjelder valg av skjermkort er jeg absolutt ikke noe gamer, men sist jeg fikk et kick var av MOHAA. Men det som er hovedsaken er at det skal klare å fore skjermen med nok informasjon til at den blir utnyttet til det fulle. Da regner jeg med at det skjermkortet er greit til mitt bruk når det gjelder spill også.

 

Derfor er det greit at det er SLI klart, da kan jeg jo kjøpe inn et til og pusse opp litt.

 

Kom på en annen ting, hva har SLI å si når det gjelder denne skjermen? Kanskje det er en fordel å kjøre SLI fremfor 1 kort?

Lenke til kommentar
Kom på en annen ting, hva har SLI å si når det gjelder denne skjermen? Kanskje det er en fordel å kjøre SLI fremfor 1 kort?

5732713[/snapback]

 

Hva me dette punktet da?

5732803[/snapback]

 

Ingen fordel å kjøre i SLI uten om at ytelsen blir bedre(rundt 80% i optimaliserte spill hvis jeg ikke husker feil), enn om du hadde kjørt 1 av det kortet. Men i de fleste tilfeller lønner det seg ikke å kjøre SLI med såpass billige kort. 1 stk 7900GTX yter bedre enn 2 stk 7600GT, og koster ca like mye som de til sammen. Men det er sikkert greit å ha muligheten i framtida, særlig du som ikke er noen ivrig gamer kan sikkert se verdien i å plukke opp en billig 7600 GT om ett års tid og få bedre ytelse. Men generelt sett er vel SLI kun for de som vil ha det absolutt råeste(les. toppkortene i SLI)

Lenke til kommentar

Ok, da ser det ikke ut som SLI har noe å si på ytelsen med tanke på skjermen. Og da blir kanskje SLI funksjonen for min del ikke så avgjørende.

 

Har fått tilbud om å kjøpe dette kortet for 900,- x800gt

Det er nytt, uten SLI, men det må da være billig?

 

Er det bra nok for Nec skjermen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...