Gå til innhold

kjøp av prosjektor


Anbefalte innlegg

Hei.

jeg skal kjøpe meg en prosjektor, men kan ingen ting om dette.

Hva burde jeg se etter ? hva er viktig for å få et godt bilde ?

og hva annet bør en tenke på?

 

Jeg er helt ny når det gjelder slikt så ikke kom med forkortelser jeg ikke forstår, ta heller å forklar meg hva de betyr først :):thumbup:

 

Sephiroth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DLP er en teknologi der et fargehjul spinner rundt foran lyset for å gi bildet farger. Noen (bl.a. jeg) ser dette som flimring av farger på lyse farger (hvit tekst f.eks.). Dette gjelder stort sett "treige" hjul som er på billige prosjektører, de dyrere har hjul med høyere hastighet.

 

Jeg foretrekker uansett LCD fremfor DLP pga dette.

 

Skal du se mest film, er vel 16:9 å foretrekke for deg. I et mørkt rom trenger du ikke så mye lysstyrke, og det får du igjen på godt sortnivå og kontrast.

 

Hadde det vært meg som skulle kjøpt ny prosjektør nå, så hadde jeg valgt Panasonic PT-AE700E. En kamerat av meg har den, og den gir skikkelig deilig bilde. Har sett den under 10 lapper i nettbutikker som ikke er i Prisguiden her. Etterfølgeren Panasonic PT-AE900 ville selvfølgelig vært å foretrekke, men sprenger budsjettet.

 

Husk at du må ha et skikkelig lerret også, og det koster jo også en del. Er det totale budsjettet på 10 lapper, inkl. prosjektør, takfeste, lerret og kabler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...