FraXinuS Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Jeg kopierte en del filer over fra en ntfs disk over til en annen disk i linux. Nå har alle filene og mappene jeg kopierte over 555 i rettigheter, så det kommer en hengelås på dem. Jeg prøvde å skifte rettighetene på den første mappa, men likevel så må jeg gjøre det på alle mappene og filene under den mappa igjen. Det er veldig kjedelig å sitte å skifte en og en mappe og fil, spesielt når det er en del tusen av dem. Er det mulig å skifte rettigheter på alle filene og mappene på en gang?
Torbjørn Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 du vil gjerne ha 7xx på mappene og 6xx på filene, det gjør du enkelt med find, man find
LessThanJake Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Eller hvis du vil ha forskjellige rettigheter på mapper og filer(noe du gjerne vil ha): find /path/to/folder -type f -exec chmod 664 '{}' \; find /path/to/folder -type d -exec chmod 775 '{}' \;
FraXinuS Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Skrevet 9. mars 2006 Tusentakk folkens, det funket veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå