gamer73 Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 Ja, en shadowpriest går utrolig fort tom for mana hvis han går inn for maks dps, mens hvis han sparer litt og bruker Mind flay mer og Mind blast mindre så klarer han å holde dps'en oppe betydelig lengre Jeg tenkte nå mest på når en shadowspec priest kun healer, som kameraten min gjør når han er med oss i gruppe. Bare han tenker på dps får han så ørene flagrer:)
Lufen Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 (endret) jeg har sett feral druids som healer bra med riktig gear, samme druid med feral gear gjør med skade enn rouges, tanker bedre enn mange warriors.. så helt hvem som er mest allsidig tror jeg er druid du... du har sett og sett jaja...poenget er at vi snakker om å spille klassen sin til det perfekte. Ikke noob warriors (og andre) som ikke vet hva dem gjør. Og druid er jo ikke akkurat på topp i dmg i raid heller da? På toppen i dmg finnes warriors, rogues og mages etter alt jeg har lest og hørt. EDIT: En sinnsykt dyktig shadowpriest kunne sikkert havnet på top i dmg i et party med middelmådige/dårlige spillere fra dem andre klassene. Kanskje til og med en pala hehe...men da skal riktignok dem andre være idioter eller afk:) 5750883[/snapback] tror du burde lese litt mer om druids jeg, kanskje prøve å spille en. en druid som er spilt og gearet riktig kommer seg lett på toppen av damage-done... en god shadowpriest havner lett på top 5 på damagedone ja.. gjør det selv de raidene hvor jeg blir satt til shadow.. Jeg tenkte nå mest på når en shadowspec priest kun healer, som kameraten min gjør når han er med oss i gruppe. Bare han tenker på dps får han så ørene flagrer:) det kommer litt ann på hvordan han har speccet seg, hvis han har lagt poengne i disc burde han ikke gå så veldig mye fortere tom for mana enn en holy priest. Men husk, det kommer veldig ann på mengden +healing/mana per 5s og gear da, samt typen healing han gjør (flahsheal vs greater heal) Endret 14. mars 2006 av Lufen
gamer73 Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 tror du burde lese litt mer om druids jeg, kanskje prøve å spille en.en druid som er spilt og gearet riktig kommer seg lett på toppen av damage-done... Ja jeg hevder ikke at jeg vet det 100%, men det er ikke hva jeg har lest og hørt om ihvertfall.
gamer73 Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 det kommer litt ann på hvordan han har speccet seg, hvis han har lagt poengne i disc burde han ikke gå så veldig mye fortere tom for mana enn en holy priest. Men husk, det kommer veldig ann på mengden +healing/mana per 5s og gear da, samt typen healing han gjør (flahsheal vs greater heal) joda...men han mener selv det kommer til å bli bedre når han respeccer da. Jeg vet litt for lite om det til å kunne være hundre prosent sikker på akkurat det. Men han har satt seg ordentlig inn i priest-knowledge.
Lufen Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 tror du burde lese litt mer om druids jeg, kanskje prøve å spille en.en druid som er spilt og gearet riktig kommer seg lett på toppen av damage-done... Ja jeg hevder ikke at jeg vet det 100%, men det er ikke hva jeg har lest og hørt om ihvertfall. 5750904[/snapback] bare for å si det sånn: druids er en vanskelig klasse å spille, siden du må kunne flere forskjellige taktikker, en god del spell, forskjellige former som spilles helt forskjellig, men tilgjendjell så er du en klasse som kan brukes til ALT. og riktig gearet kan du gjøre det nesten like godt som main klassen druid =
Lufen Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 det kommer litt ann på hvordan han har speccet seg, hvis han har lagt poengne i disc burde han ikke gå så veldig mye fortere tom for mana enn en holy priest. Men husk, det kommer veldig ann på mengden +healing/mana per 5s og gear da, samt typen healing han gjør (flahsheal vs greater heal) joda...men han mener selv det kommer til å bli bedre når han respeccer da. Jeg vet litt for lite om det til å kunne være hundre prosent sikker på akkurat det. Men han har satt seg ordentlig inn i priest-knowledge. 5750908[/snapback] han vil kunne heale litt bedre ja, men hvis han går fort tom for mana kan det ha mye med hvordan han healer og gearet hans, spammer man flashheal går man utrolig fort tom hvis man healer en warrior/ druid i bearform
gamer73 Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 han vil kunne heale litt bedre ja, men hvis han går fort tom for mana kan det ha mye med hvordan han healer og gearet hans, spammer man flashheal går man utrolig fort tom hvis man healer en warrior/ druid i bearform meget mulig, men han tror og vi tror på ham når han sier at det blir bedre med holy spec. Det er det lille ekstra vi kan trenge for å unngå wipe:) Poenget er at en druid sannsynligvis ikek kan slå en warrior på verken DPS elelr main tank oppgaven:) MEN at en druid er allsidig er jeg enig i:)
Jørgen Sørheim Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 EDIT: En sinnsykt dyktig shadowpriest kunne sikkert havnet på top i dmg i et party med middelmådige/dårlige spillere fra dem andre klassene. Kanskje til og med en pala hehe...men da skal riktignok dem andre være idioter eller afk:) 5750883[/snapback] Tja, med relativt dårlig +dmg-gear karret jeg meg fint opp på en andreplass på dmg-meteret i MC. Førsteplass var en SM/Ruin-lock som alltid topper, under meg var det roguer med Lobo og warriorer med TUF/assortert rank 8-10-gear.
Lufen Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 (endret) han vil kunne heale litt bedre ja, men hvis han går fort tom for mana kan det ha mye med hvordan han healer og gearet hans, spammer man flashheal går man utrolig fort tom hvis man healer en warrior/ druid i bearform meget mulig, men han tror og vi tror på ham når han sier at det blir bedre med holy spec. Det er det lille ekstra vi kan trenge for å unngå wipe:) Poenget er at en druid sannsynligvis ikek kan slå en warrior på verken DPS elelr main tank oppgaven:) MEN at en druid er allsidig er jeg enig i:) 5750927[/snapback] en druid er like god som en warrior på singeltarget tanking, men en warrior er bedre enn druid når det er flere mobs som skal tankes, det er jeg enig i. Hvis dere trenger en holy priest for å ungå wipes så tror jeg feilen ligger andre steder enn hos healeren, han blir ikke en bedre healer selv om han er holy. I alle instancer som er 5/10manns så klarer en shadowpriest det perfekt. Endret 14. mars 2006 av Lufen
gamer73 Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 en druid er like god som en warrior på singeltarget tanking, men en warrior er bedre enn druid når det er flere mobs som skal tankes, det er jeg enig i.Hvis dere trenger en holy priest for å ungå wipes så tror jeg feilen ligger andre steder enn hos healeren, han blir ikke en bedre healer selv om han er holy. I alle instancer som er 5/10manns så klarer en shadowpriest det perfekt. Joda, men å tanke single targets kan til og med en pala gjøre..men det er jo ikke hele oppgaven til MT. hehe...vel..for å unngå wipes har jeg selv spilt den største rollen da. I og med at jeg er main dmg dealer for dem. Dette har jo self å gjøre med at dem er 52-55 og jeg 60. Men tidvis hadde det vært nok med en liten heal til for at jeg ikke skal dø. Når jeg dør er det wipe:) Og det lille ekstra tror vi vil komme fra holy spec. Self kan palavennen vår hjelpe til men han spiller klassen sin til det ekstremt håpløse hehe.
Lufen Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 en druid er like god som en warrior på singeltarget tanking, men en warrior er bedre enn druid når det er flere mobs som skal tankes, det er jeg enig i.Hvis dere trenger en holy priest for å ungå wipes så tror jeg feilen ligger andre steder enn hos healeren, han blir ikke en bedre healer selv om han er holy. I alle instancer som er 5/10manns så klarer en shadowpriest det perfekt. Joda, men å tanke single targets kan til og med en pala gjøre..men det er jo ikke hele oppgaven til MT. hehe...vel..for å unngå wipes har jeg selv spilt den største rollen da. I og med at jeg er main dmg dealer for dem. Dette har jo self å gjøre med at dem er 52-55 og jeg 60. Men tidvis hadde det vært nok med en liten heal til for at jeg ikke skal dø. Når jeg dør er det wipe:) Og det lille ekstra tror vi vil komme fra holy spec. Self kan palavennen vår hjelpe til men han spiller klassen sin til det ekstremt håpløse hehe. 5750960[/snapback] Da gjør ikke palaen jobben sin og burde bli byttet ut, evt lært at han kan heale.. og i 5mans instancer så skal en shadowpriest som kan jobben sin klare seg som alene healer
gamer73 Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 Da gjør ikke palaen jobben sin og burde bli byttet ut, evt lært at han kan heale..og i 5mans instancer så skal en shadowpriest som kan jobben sin klare seg som alene healer hehe gutta er RL venner og blir i gruppa uansett hva gale dem gjør:) Vi gjør så godt vi kan for å få ham til å spille bedre. I en optimal verden ville presten muligens gjort det, men sånn er det ikke og han får nok litt ekstra hjelp med å respecce til holy. Det kan jo ikke være tvil om det?
Lufen Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 Da gjør ikke palaen jobben sin og burde bli byttet ut, evt lært at han kan heale..og i 5mans instancer så skal en shadowpriest som kan jobben sin klare seg som alene healer hehe gutta er RL venner og blir i gruppa uansett hva gale dem gjør:) Vi gjør så godt vi kan for å få ham til å spille bedre. I en optimal verden ville presten muligens gjort det, men sånn er det ikke og han får nok litt ekstra hjelp med å respecce til holy. Det kan jo ikke være tvil om det? 5750976[/snapback] han vil få det litt letter ja. Men det gjør han ikke til en bedre healer. Best er å lære pallyen til å utnytte klassen sin, det er den beste måten å slippe å wipe på
Bredoc Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 Jeg har til dags dato ikke sett druids og priests på dps metere fordi feral og shadow speck ikke blir tatt med i instancer som mc og bwl. Jeg vet ikke hvordan det er på andre servere men de guildene som er high end og har Nefarian på farm status tar ikke inn shadow eller feral specs da de rekruterer der jeg spiller. Derimot tar de inn warriors med dps build fordi de kan gjøre to oppgaver greit uten å miste for mye abilities. Vet ikke med dere andre men på Burning Legion har jeg aldri sett shadow priests eller feral druids i high end guilder som er main instance chars. Klart de sikkert kan gjøre jobben sin helt fint i mindre instancer, men i high end må manaen de har gå til healing, og andre oppgaver som de trengs til. Det er hvertfall ikke dps som trengs i bwl fra prester og druider. Er det noen av dere som har skrevet argumenter her som er med i en High End guild? Hva gjør prester og druider hos dere i BWL encounters? Healer eller gjør dps, eller tanker dere adds med druid på for eks. Razorgore?
Lufen Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 Det at guildene ikke tar inn feral druid og shadowpriest gjør at de mister en god del gode spell som disse kan tilby Shadowprist med Vamperic embare i en gruppe med rouges = gratis healing. Jeg selv er i guild som er i MC og blir ofte bedt om å gå i shadowform, da vi har nok healing.
Bredoc Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 Det at guildene ikke tar inn feral druid og shadowpriest gjør at de mister en god del gode spell som disse kan tilbyShadowprist med Vamperic embare i en gruppe med rouges = gratis healing. Jeg selv er i guild som er i MC og blir ofte bedt om å gå i shadowform, da vi har nok healing. 5751056[/snapback] Det stemmer sikkert det du sier der. Men du hadde nok ikke fått dratt til mc om dere ikke hadde hatt nok healers? Poenget med det jeg skrev tidligere med alsidighet var jo at en warrior gjør to oppgaver godt uten å låse seg ute fra raids og guilder i high end. Slik er det ikke for druids og prester. Derfor blir en warrior klasse mere allsidig. Druids og prester som vil gjøre dps får sjeldent plass i mc og bwl raids. Vil en warrior som tanker til vanelig gjøre dps er det jo aldri noe problem.
superreven Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 EDIT: En sinnsykt dyktig shadowpriest kunne sikkert havnet på top i dmg i et party med middelmådige/dårlige spillere fra dem andre klassene. Kanskje til og med en pala hehe...men da skal riktignok dem andre være idioter eller afk:) 5750883[/snapback] Tja, med relativt dårlig +dmg-gear karret jeg meg fint opp på en andreplass på dmg-meteret i MC. Førsteplass var en SM/Ruin-lock som alltid topper, under meg var det roguer med Lobo og warriorer med TUF/assortert rank 8-10-gear. 5750935[/snapback] MC raid me rogues me Lobo og warriors me TUF og PvP gear? Var det et AV raid som fant ut: "We own allies so bad, lets do MC and kick ass!" ?
Jørgen Sørheim Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 Mnei, egentlig ikke. Kommer du på så mye bedre pre-MC-gear for dps-klasser, egentlig?
ugotabanana Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 Warlocks var sjeldne for noen måneder siden, men etter de ble buffa opp i skyene, virker det som "alle" rolla lock. 5728608[/snapback] Riktig det. Warlock's er rimelig bra både i pvp og pve med litt trinketer og ok gear
Lufen Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 Det at guildene ikke tar inn feral druid og shadowpriest gjør at de mister en god del gode spell som disse kan tilbyShadowprist med Vamperic embare i en gruppe med rouges = gratis healing. Jeg selv er i guild som er i MC og blir ofte bedt om å gå i shadowform, da vi har nok healing. 5751056[/snapback] Det stemmer sikkert det du sier der. Men du hadde nok ikke fått dratt til mc om dere ikke hadde hatt nok healers? Poenget med det jeg skrev tidligere med alsidighet var jo at en warrior gjør to oppgaver godt uten å låse seg ute fra raids og guilder i high end. Slik er det ikke for druids og prester. Derfor blir en warrior klasse mere allsidig. Druids og prester som vil gjøre dps får sjeldent plass i mc og bwl raids. Vil en warrior som tanker til vanelig gjøre dps er det jo aldri noe problem. 5751151[/snapback] det hadde jeg vettu.. et par ganger får jeg svar at de har nok healere, men jeg får bli med siden jeg er shadow. Jeg kan også gjøre to oppgaver.. er bare for meg å gå ut av shadowform så kan jeg heale like bra som normalt. Hva vil du helst ha? en som kan gjøre dps og heale eller en som kan tanke og gjøre dps?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå