Ca3 Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Hei jeg skal lage en boot-cd, men jeg har filer som er større enn det en vanlig CD har plass til. kan man lage en boot-cd med en dvd-plate? og hva gjør man om man har filer til Cd1 og filer til CD2? skal man lage til boot-cd'er da? synes det er hørtes merkelig ut, men men. Er det noen som kan hjelpe meg?
Chevelle Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Ikke noe problem og lage en bootbar dvd plate. Hva er det du skal ha inn på denne.
Ca3 Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Skrevet 9. mars 2006 men CD1 og DC2 har likt navn, kan jeg bare endre navnet på den ene fila? og lege alt inn på en dvd?
efikkan Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Skal du programmére noe selv eller er det noe ferdiglaget?
Ca3 Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Skrevet 10. mars 2006 Ikke noe problem og lage en bootbar dvd plate. Hva er det du skal ha inn på denne. 5729216[/snapback] Det er en kamerat av meg som har lastet ned et operativsystem (det er gratis) for bruk i den nye pc'en hans. Men han/vi vet ikke hvordan man legger dette på en cd/dvd som gjør at man kan putte inn denne cd(dvd platen og legge inn operativsystemet på vanlig måte. Er det noen som kan hjelpe
Cultofluna Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Regner med du da har lastet ned ett image Brenn imaget med f.eks Nero Burning Room og cd'en vil bli bootbar
Ca3 Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Skrevet 10. mars 2006 det er det som er greia, det er ikke image, det er bare mange filer, skal jeg bare lage et image og brenne det ut da?
efikkan Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 det er det som er greia, det er ikke image, det er bare mange filer, skal jeg bare lage et image og brenne det ut da? 5731943[/snapback] Skal cden/dvden være bootbar, så må den ha en Boot-sector.
Ca3 Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Skrevet 11. mars 2006 Skal jeg liksom lage et image og bare brenne imaget som EN fil, eller skal jeg pakke den ut og brenne alle filene "inni" imaget på dvd'en?
Kadmium Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Det høres ut som om du har lastet ned en RAR-release. Det vil si at det er mange komprimerte mapper som er deler av en fil. Når du da pakker ut den filen som er i den komprimerte mappen, så blir den satt sammen av alle delene til en hel fil. Da vil du ha en .IMG, eller .ISO fil, som du kan brenne i f.eks Nero som bootable. Dårlig forklart, men det er tidlig på morningen, og jeg er trøtt.
Ca3 Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Skrevet 11. mars 2006 Skjønner akkurat hva du mener, men det er ikke en rar-release. Men nå er litt av problemet løst, jeg har fått laget et image av OS'et, men når jeg putter cd'en i min pc, da "starter" cd-en opp og begynner innstalasjonen (dette prøvde jeg i windows, bare fir å teste cd'en) men på vennen min sin pc, finner den ikke cd'en, den vil ikke starte, hva kan være grunnen til dette?
Kadmium Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 (endret) Du skrev i første innlegg at filen er for stor til å brennes på en vanlig CD, så da regner jeg med at du har brent på en DVD-plate. Har vennen din DVD-ROM? Hvis det bare er CD-ROM så kan den ikke lese av DVD-plater selvfølgelig. Endret 11. mars 2006 av Agressive
Ca3 Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Skrevet 11. mars 2006 Det er en dvd-rom ja, synes dette er merkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå