Gå til innhold

Win 2000 eller XP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjørte 98 se en god stund...

Men etter ett par mnd så klikker det.. Samme hver gang.. ME tar det vanligvis 1 uke - 1,5 uker så er det i dass! 2000 var det masse spill som ikke funka og sånn for meg. Det var kanskje noe jeg gjorde galt, men samme det jeg fikk et dårlig inntrykk som gjør at jeg ikke liker det! Og siden jeg ikke har lyst (og da kanskje ikke klarer) og vede ut på en reise med linux, så endte jeg opp på xp.. Som jeg faktisk er ganske fornøyd med. Er kanskje ett av dem beste mot internett og det er ikke så gæærnt til spilling/billdered. heller!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-22 19:42, skrev fondus:


vet om en som hadde uptime på 30 dager med 2k jeg, og da surfet, spilte han og alt det som man bruker å gjøre med en pc.



 

WOW! Du vet om en... :grin:

Det kan jeg love deg at jeg også klarer med XP hvis jeg vil ha PC'en på 24/7.

 

Den eneste grunnen til at jeg ikke har uptime på flere måneder er at jeg "multibooter", at jeg slår av når jeg sover, og at strømmen går. Det skyldes aldri at det klikker!

 

Win2k og XP er de klart beste OS'ene, men XP er et par hakk bedre enn 2k.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvem som er mest stabil av 2k og xp, men de har begge sine fordelere. Driver du med video og multimedia som feks spill, da er xp klart det beste valget siden det er bedre optimalisert for det. Har selv xp professional som fungerer smertefritt. Kjenner 4-5 pers som kjører det og som ikke har noen problemer. Så jeg vil anbefale på det sterkeste Xp- professional.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Windows XP har best "ütsende" (Look & Feel) (Grensesnitt) menn mest "bøgs" og shit det er ganske ustabilt med andre ord, sjøl om du opdatterer det hundre ganger. Windows 2000 er mer stablit men har ett kjedlig og grått utsende.. så jeg bytter OS anne hver månde :razz:

Lenke til kommentar

Min erfaring sier at Win2000 er mest stabilt, WinXp kommer tett opp mer er ikke der helt enda, en SP til så kanskje den er en seriøs utfordrer til Windows 2000. En annen ting er driversupport, der er W2k overlegen (kommer jo selvfølgelig av at det er eldre), og jeg har også lest at SCSI virker "som det skal" i 2000, det dårlig ytelse i Xp, har ikke undersøkt om det ble fikset i SP1 (det er aktuelt siden jeg har scsi selv). XP har også en masse finurlige funskjoner som skal "hjelpe" brukeren, dette er irriterende for avanserte brukere og sikkert en del "vanlige" mennesker også =P

 

Det er det jeg har opplevd så langt, jeg jobber med PC'er daglig og er borti og makker med alle mulig konfigurasjoner av hardware og software. Altså ikke basert på hva jeg og naboen har erfart :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...