Gå til innhold

Installere winXP direkte fra harddisk..?!


bendikwhist

Anbefalte innlegg

Går det an å installere WinXP direkte fra en partisjon (hvor hele xp-cd'en ligger) på en annen partisjon på den samme fysiske harddisken? Skjønner pc'en hvor den skal hente filer fra osv? Det er win98 installert på maskinen (Evo n400c) fra før, men den har ikke cd-rom e.l. Holder det å lage en partisjon med Partition Magic, legge XP-cd'en inn på partisjonen, klikke Setup, velge New Install osv? Er det ikke slik at alle filene som trengs under installasjonen kopieres FØR selve installasjonen starter? Går det greit selv om win98 har FAT32 og WinXP har NTFS?

 

Alle svar er meget viktige for meg (hvis de er av relevans) - for jeg vil nødig sitte med win98 når jeg kan ha XP på maskinen. Dessuten vil jeg nødig bestille ekspansjonsbase med cd-rom til laptopen, da denne koster 5000kroner - og jeg er en fattig student :-/

 

Mvh

B.S.W.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva hvis jeg bare dobbeltklikker Setup-fila når win98 er oppe og går? Det er nemlig win 98 SE installert på laptopen. Må jeg gå via DOS? Det hadde vært mye greiere å bare klikke New Install, vente på reboot osv, slik man gjør dersom man har cd-rom stasjon. Går ikke det? Jeg vil helst unngå DOS hvis jeg kan :S Ha'kke gjort det slik før :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...