Gå til innhold

Olympus E-500 macro + OM adapter?


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg et Olympus E-500 kamera med 2 kit utstyr (14-45 og 40-150mm). Men har lyst på en macro til dette og har sett på et objektiv som heter,

Olympus Zuiko Digital 35mm f:3.5 Macro til 1995kr.

Men er litt usikker på om dette er en god macro som kan fotografere closeup av blomster, insekter etc??

Er det andre alternative macro convertere til samme pris eller billigere som jeg kan bruke på E-500?

 

Har også en del objektiver til mitt gamle OM-10 kamera som jeg ønsker å bruke!!

Ser at noen selger en OM adapter til ca. 900-950! Finnes der andre billigere alternativ adapter løsninger eller er det kun denne jeg kan bruke?

 

Mvh.

 

Pvest

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har også en del objektiver til mitt gamle OM-10 kamera som jeg ønsker å bruke!!

Ser at noen selger en OM adapter til ca. 900-950! Finnes der andre billigere alternativ adapter løsninger eller er det kun denne jeg kan bruke?

5723244[/snapback]

 

Ta en titt på Ebay, der vil du finne mange billigere alternativer. Desverre er ikke OM-4/3 adapterne like billige som Nikon/Canon adapteren som man får for rundt 50 kroner.

Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt meg et Olympus E-500 kamera med 2 kit utstyr (14-45 og 40-150mm). Men har lyst på en macro til dette og har sett på et objektiv som heter,

Olympus Zuiko Digital 35mm f:3.5 Macro til 1995kr.

Men er litt usikker på om dette er en god macro som kan fotografere closeup av blomster, insekter etc??

5723244[/snapback]

50 mm er også eit makroobjektiv, men i eit høgare prisleie. Brukarerfaring her.

35 mm objektivet er vel relativt nytt - har ikkje referansar på det.

 

Edit: Denne tråden er posta i feil forum.

Endret av sarc
Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt meg et Olympus E-500 kamera med 2 kit utstyr (14-45 og 40-150mm). Men har lyst på en macro til dette og har sett på et objektiv som heter,

Olympus Zuiko Digital 35mm f:3.5 Macro til 1995kr.

Men er litt usikker på om dette er en god macro som kan fotografere closeup av blomster, insekter etc??

5723244[/snapback]

50 mm er også eit makroobjektiv, men i eit høgare prisleie. Brukarerfaring her.

35 mm objektivet er vel relativt nytt - har ikkje referansar på det.

 

Edit: Denne tråden er posta i feil forum.

5723970[/snapback]

 

Takker for innspill.

 

Skal ta opp objekt-trå i rett forum.

 

Pvest

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...