Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC henger seg, feilmelding ved oppstart


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig oppgradert PC'n, var hoppende glad :w00t: for å få det til helt til jeg oppdaget at maskinen hang seg :thumbdown: ganske hyppig hver gang jeg startet et krevende spill.

 

Jeg kan spillle i alt fra 5-120min før den henger seg eller restarter.

 

Jeg får en sånn typisk Windows XP feilmelding når et program har en feil og må lukkes.

 

Det står

"Windows explorer - Dette programmet har gjort en feil bla bla, Send, Ikke send"

 

System:

 

AMD Athlon XP 64bit 2ghz prossessor

MSI K8N Neo4 nForce4 ultra

NVIDIA GeForce 7800GT

1gb DDR dual channel

120gb WDC HD

 

Hvis noen har vært borti lignende før eller tror de vet hva som forårsaker dette hatt jeg satt stor pris på kommentarer og forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nyeste skjermkort drivere.

 

Lurer på om det kan ha noe med temperaturen på prosessoren å gjøre.

 

Har hatt lignenede symptomer på tidligere pcer og da har jeg mytte bytte prosessorvifte selv om jeg brukte den som fulgte med prosessoren uten å overklokke noenting.

 

Temperaturen er som regel under 50- holder seg rundt 40c vil jeg tippe.

 

Går ikke å laste ned drivere fra siden til MSI??

 

 

noen som veit om en link til

diagnostic program som kan finne ut av problemet mon tro?

Lenke til kommentar

Så lenge cpuen ligger under 65 grader er det ingen fare. Hvilken utgave av prosessoren har du? Hvis du har en Winchester eller Venice så skal den ligge på rundt 30 grader, og isåfall er det feil på din cpu.

 

Det har vært mulig å laste ned drivere fra MSI tidligere. Hvis dette er hovedkortet ditt, så velg "Driver" på siden til venstre.

 

Ultimate Boot CD har mange diagnoseprogram. Jeg anbefaler at du tester minnet med MemTest86, og bruker en test for CPU. Det er også antivirus på cden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...