Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp! internett funker ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg går inn på internett så klarer nettleseren min kun å åpne en internettadresse før internett klikker.....router boksen slutter å lyse :(

sitter nå på laptopen og har ingen problem.....

noen som vet hvor feilen ligger?

mvh

Bjarte K.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å restart det du kan restarte av bredbåndsutstyr. Men trenger du hjelp så hadde det vært bedre om du forteller hvordan du er koblet opp. (router, switch osv)

Skrevet
prøv å restart det du kan restarte av bredbåndsutstyr. Men trenger du hjelp så hadde det vært bedre om du forteller hvordan du er koblet opp. (router, switch osv)

5722775[/snapback]

hmmm.... router -> switch -> pc

Skrevet (endret)

skulle gjerne likt å vite hvordan du tror noen kan hjelpe deg med denne informasjonen. Skal vi gjette oss fram til hvilken type router og switch du har?

Prøv å ta ut alt som har med internett å gjøre, og ta ut strømmen i 5 min. Så setter du alt opp på ny (slik du gjorde første gangen du fikk internett) så fungerer det nok.

Endret av Garreth
Skrevet

hmm...hva er nettverkskontroller egentlig?

når jeg går inn på enhetssbehandling så står det at jeg ikke har installert driver for nettverkskontroller

kan det ha noe med dette å gjøre?

Skrevet

Vel, du bør vel gi folket litt mer informasjon. Har du kabel mellom stasjonær PC eller trådløst? Prøv eventuelt å velge System Restore (jeg antar du har Windows XP), gå tilbake til en dato da nettverket fungerte og gjenoprett systemet til denne datoen og se om det fungerer. Restert alle rutere, ADSL bokser, sjekk kabler etc. etc.

Eventuelt trykk på "Kjør" og skriv "cmd" - i boksen som kommer opp skriver du "ipconfig", lim inn denne teksten i neste post så får du nok hjelp.

muthe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...