ultra89 Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 (endret) Jeg har lenge lurt på hvorfor de "proffe" spiller med opløsning 800/600 Jeg har prøvd dette men grafikken blir dårlig og jeg liker ikke at allt blir så stort. Hva er grunnen til at de gjør dette? Er det ikke sånn at hjernen kun opfatter 64 bilder i sekundet, hvorfor ha 100 da? Er MS: Delay tid, respons tid? Hvis 2 stk møtes rundt hjørnet hvem ser hverandre først? en med Høy fps 100 og høy ms 30 ellr en med 60 fps og 12 ms. Hva er PING konkret? Håper på noen kloke svar, hvis noen i det hele tatt skjønte noe mvh. Mr Ultra Endret 8. mars 2006 av ultra89
srbz Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Hvorfor proffe spiller med 800*600 vet jeg ikke. Jeg spiller med 1280*1024 på CRT, og liker det slik. Jeg dreper folk, for å si det sånn. Jeg trodde det bare var rundt 30-40 bilder per sekund hjernen/øyet kunne oppfatte. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg merker selv godt at det hakker ved lav fps, selv om den kanskje er oppe i 60. ms er millisekunder, her viser det hvor lang tid det tar fra signalet sendes fra serveren til du som klient mottar det (dette er ping/latency på nettlinje). ms på LCD-skjermer er responstid i form av hvor lang tid det tar å laste et nytt bilde (med høy responstid vil man få etterslep, altså at bildene henger igjen og glir over i herandre). Jeg er litt usikker på om du mente ms på skjerm eller ping, men uansett tror jeg det ikke har så mye å si, siden det hele skjer så fort at man vil se hverandre så og si samtidig. Dersom det er snakk om responstid på skjerm som fører til etterslep, kan dette dog bli noe distraherende og føre til en smule forvirring.
SKAÐI Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Det er letter og ta hs på 600*800 siden personen blir større, men jeg er heilt enig, det mye deiligere og spille med full oppløsning...
Jooakim Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Jeg har lenge lurt på hvorfor de "proffe" spiller med opløsning 800/600 Jeg har prøvd dette men grafikken blir dårlig og jeg liker ikke at allt blir så stort. Hva er grunnen til at de gjør dette? Er det ikke sånn at hjernen kun opfatter 64 bilder i sekundet, hvorfor ha 100 da? 5719462[/snapback] Jo lavere oppløsning du har, jo større blir/virker folkene - lettere å treffe. Men er bare en vanesak, de som er proffe har spilt en stund, og i begynnelsen var det ikke alle som hadde skjerm(kort) til å ha høyere oppløsning. Tror du merker forskjell hvis du setter fps_max ned fra 100, til 64.
SKAÐI Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Men da kan vel jeg spør finnes det noen måter å få glattere folk, som i når du har på full oppløsning?
Hotvedt Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Niks, bedre oppløsning = bedre grafikk = penere modeller
Qverner Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Ved lavere oppløsninger er det "lettere" å treffe når fienden er nær, men vanskelig på avstand. Men det har helt med vane å gjøre. Egentlig så spiller man ikke så stort forskjellig på de forskjellige oppløsningene. Spørs bare hva man er vant med. Jeg selv spillte med 1024*768 og lurte fælt på hvorfor proffene spillte med så lav oppløsning. Så prøvde jeg 800*600 og 640*480, fant ut at det egentlig ikke var noe stor forskjell på hvor bra jeg spillte. Ende dog opp med 800*600 og liker det godt. Det er helt feil at øye bare oppfatter 60 fps. Som en sa tidligere, setter man ned fps'en fra 100 til 70 feks så merker man stor forskjell. Msen er omtrent det samme som ping. Når to kommer rundt et hjørne er nok reaksjonen viktigere enn fps og ms, men om man har bedre fps og ms får man kanskje et minimalt forsprang.
MrSifter Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Jeg må få lov å komme med litt pirking/nerding her. Øyet oppfatter kun noe slikt som 24 bilder i sekundet. TVen har noe i den duren med bilder i sekundet. OT: Kinoen har noen flere eller færre, klarer aldri å huske hva det var. Men det gjør faktisk at filmer på kino får litt forskjellig lenge fra den samme filmen på TV
A.J Green Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Du pirker eller nerder ikke overhodet. Det du sier er galt. http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm
MrSifter Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Neimen da trekker jeg det pent og pyntelig tilbake
Kjekssjokolade Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Folk spiller vell med den oppløysningen, fordi så mange andre gjør det, å da di ikke vil bli sett på som rare, følger di mengden, å skrur ned på oppløysninga
MrSifter Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Jeg spiller med lav oppløsning fordi proffene gjør det, hvorfor skulle jeg ellers det?
A.J Green Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Jeg spiller med lav oppløsning fordi proffene gjør det, hvorfor skulle jeg ellers det? 5750026[/snapback] Godt poeng. Hvem faen er det som følger mengden når det gjelder ingame reso? Ammagad.
bloodmoney Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Ser det er en del som lurer på hvorfor det "proffe" spiller med large sikte. En grunn til det er at det er lettere å spraye å de fleste som er proffe har såpass god aim at de behøver ikke lite sikte.Lite sikte da blir det letere å aime på langdistanse. Nesten alle progamerene i norge bruker large sikte og 640-480 i resolution. Men uansett er det er altså smak å behag.
xD^^ Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Og enda en gang. Med den laveste oppløsninga er det færre pixler, det vil si at pixlene er større, og tar større plass. Da blir pixlene dratt utover, og det samme blir hodene og lignende. Imo ser det fælt ut når en fjerdedel av skjermen er radar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå