Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dumt spørsmål!

 

D70 med kit eller 350D uten kit men med feks denne linse:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308999&cks=ACC

 

 

Omtrent samme pris skala for meg.

 

Men klarer ikke å bestemme meg.

5716837[/snapback]

 

Prøv de!!

Jeg hadde valgt D70 uten og nøle pga. størrelsen, 350D føles som om den er laget for barn i forhold til D70.

Det objektivet du nevner vil ikke gi deg noe vidvinkel i det hele tatt, da er kit objektivet til D70(18-70mm) et bedre alternativ.

Lenke til kommentar

Uten å prøve å virke nedsettende mot 350d, men det virker som ett damekamera... det er helt åpenbart laget for personer med små hender...evt. gambler de på at alle som tenker på å kjøpe det også skal ha batterigrep. det er LIIIITE...

 

Og hvis vi ser linse vs linse i det oppsettet må jeg si meg enig med qtek, den linsa på ett 350d tilsvarer vel 44-168mm i vanlig fullformat. d.v.s. omtrent null vidvinkel.

Lenke til kommentar

Endelig en som har funnet bra ord til 350D! Damekamera! hehe

 

I praksis er kamerene svært like i bruk. Forskjellen på dem er kit objektivet hvor Nikon stiller en go del sterkere, skarpere og mer lyssterk.

 

JEg ville heller kjøpt D70 kit fremfor den linsen med 350D. D70kiten har et mer brukt brennviddeområde enn den canonzoomen du viser til.

Lenke til kommentar

Det som har utsatt mitt inntog i speilrefleksverdenen er tanken på at det valget jeg tar når det gjelder produsent vil jeg sitte med hele livet. Har du først kjøpt noen linser til ditt Canon eller Nikon kamera så gidder du ikke selge linsene hvis du skulle bestemme deg for nytt kamera, dermed blir du tvunget til å kjøpe kamera fra samme produsent igjen.

 

Test kameraene før du kjøper, ikke bry deg så mye om litt forskjell i batterikapasitet. Tenk heller på hvordan kameraet er designet, hvordan menyene er lagt opp og hvilke linser du kunne tenke deg. Bestem ut i fra det.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

Dobbelpost.

 

E-300 er et dårligere kamera enn Både D70 og 350D, men andre modeller som bør nevnes er Olympus E-500, Pentax og ikke minst det nye Panasonic.

 

Spesiellt den nye Panasonicen ville jeg kikket på. Den så spennende ut.

 

Men når dette er sagt, det er mest optikk til Nikon og Canon, både orginal og såkalt pirakoptikk.

Lenke til kommentar

jeg har 350D og er superglad for det - med 50-500 mm er der nok at slæbe på og så er det et fint lille kamera :D

 

men jeg tror du bliver ked af den optik - jeg har både haft den og tamrons 28-75 f2,8 og savnede i begge tilfælde vidvinkel.

 

jeg har sigmas 18-125 og den er fin til allround, men de har lavet en 18-200 der vist er mindst lige så god - det er ikke L optik, men til dagligdag skulle den være fin.

Lenke til kommentar

Når batterikapasiteten er så god som den er på speilrefleks, vil ikke forskjellen på 350D og D70s spille noen rolle.

 

Personlig ville jeg valgt D70s med 18-70 ettersom, som så mange andre nevner, 28-105 linsa du vurderer til 350D gir alt for dårlig vidvinkel. Men det er flere objektiver å velge mellom, så du finner sikkert noe brukbart meg god vidvinkel til 350D også, til en fornuftig pris.

 

Når det gjelder selve kameraet må du nesten holde de før du gjør deg opp en mening. Ikke stol på oss her på forumet, for det er du som skal bruke kameraet. En venninne hadde bestemt seg 100% for 350D fordi alle hun hadde snakket med anbefalte 350D og sa at Nikon var søppel (alle disse var Canon fanatikere). Men det var helt til hun prøvde det opp mot D70. Og jada, hun har i dag et D70.

 

Kigulus anbefalning av Sigma 18-200 er jeg imidlertid ikke enig i. Både Tamron og Sigma har laget en 18-200, og de har IKKE fått spesielt god kritikk med tanke på bildekvalitet. Dytt masse zoom inn i en linse og sett en pris vanlige folk kan leve med, så går det veldig fort på bekostning av bildekvalitet. Sats heller på en linse med mindre zoomområde, evt. to linser som sammen dekker dette området.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaringer med D70 og antall bilder?

5717232[/snapback]

 

Tja? Tusen? To tusen? Det er iallefall så mange at jeg ikke holdt tellingen, iallefall ikke når jeg hadde et ekstra batteri i sekken.

 

Hovedfordelene til D70 kontra 350D i min bok er iallefall:

 

-18-70mm'eren er særdeles god til den prisen, og i en klasse for seg som kit-linse

-ergonomi (med mindre du har veldig små hender/er av den kvinnelige overbevisning)

-trådløs blitzstyring og manuell kontroll over den interne blitzen

-noen smågreier, som punktmåling og Auto-ISO

 

Det er mulig det er andre vesentlige forskjeller også, men jeg har ikke brukt 350D i særlig grad.

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...