persistent Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Ser at MAXILA forslår en løsning. Den kan gå men er tvilsom. Det lages en "registreringsnøkkel" som inneholder info om maskinvaren din under installasjon. Du kan risikere at om du får en ny OEM nøkkel/lisens under henvisning til at du har måttet skifte hovedkort (kan faktisk risikere å måtte dokumentere det også) at den nye "registreringsnøkkelen" er så forskjellig fra den gamle at du kan få problemer.
Maxila Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 fikk bare aktiveringskode, og måtte si tror det var 5 første numrene til support folkene. men før det trykte jeg inn hele aktiveringkoden som sto på pceen skal bare si en ting jeg oppfordrer ikke til ulovlige ting her alså, men det er dumt at man ikke skal få lov å flytte den til en annen maskin
persistent Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Jepp, helt enig - men det er en grunn til at OEM´en koster 1/3 av ordinær versjon da.
Maxila Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 men blir litt irritert nå at jeg må ringe inn vær gang jeg skal aktivere datan min for det skjer ganske ofte
cyberpet Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Skrevet 7. mars 2006 Jepp, helt enig - men det er en grunn til at OEM´en koster 1/3 av ordinær versjon da. 5718065[/snapback] Skjønner jo det, men synes også det er litt surt å betale 2000+ for oppgradering når prisforskjellen på Home og Pro bare er 1000 i utgangspunktet.. Synes det burde vært en bedre løsning her, og var derfor jeg ringte MS for å spørre. En oppgradering resulterer jo i at jeg heller ikke kan bruke den gamle lisensen. 1000 spenn hadde vært ok, men nå vet jeg ikke om jeg gidder betale MS før de kommer med en mer brukervennlig og rimeligere løsning (Eller jeg får meg en bedre betalt jobb )
Jarmo Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Du er vel ikke student eller har du studenter i huset, studentlisens er en oppgradering, XP PRO og koster ca. 800,- http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d4853&plid=4853 Endret 7. mars 2006 av jarmo
cyberpet Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Skrevet 8. mars 2006 Du er vel ikke student eller har du studenter i huset, studentlisens er en oppgradering, XP PRO og koster ca. 800,- http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d4853&plid=4853 5718403[/snapback] Hvis jeg kjøper den, er det noen som sjekker om jeg er student lenger da? Noen som vet om den ellers har noen begrensninger?
persistent Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Det er vel slik at du må vise frem studiebevis for å få kjøpt studentlisensen. Ellers skal den være lik ordinær utgave ja.
johnj Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Som tidligere skrevet er jeg i tvil om dette, men for å være på den sikre siden - kontakt Microsoft først for å få bekreftet at man faktisk kan oppgradere fra OEM-utgaver. Googlet litt for meg selv nå nettopp, og fant ut at OEM versions of XP cannot perform an upgrade, but retail versions can upgrade or clean install., men at man kontra kan oppgradere fra en forhåndsinstallert OEM-versjon såfremt man har en original OEM-cd og ikke noe restore-greier. http://72.14.207.104/search?q=cache:dQ-Wln...n&ct=clnk&cd=42 Basert på hva jeg fant på nettet strides de lærde om denne lisenspolitikken. Mitt tips er å ringe MS for å være sikker, kjipt å kjøpe en slik oppgradering for så ikke å få brukt den. Alternativet kan være å kjøpe en Windows 98 for en slikk og ingenting på QXL og bruke denne som oppgraderingsgrunnlag. Lykke til!
cyberpet Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Skrevet 8. mars 2006 Takker for svar! Akkurat det er jo også litt lite kundevennlig synes jeg... spiller ingen rolle om man har XP Home eller Win 98 for å kjøpe oppgradering.. Skjønner at XP Pro koster 2000,- hvis man har 98, men burde vært billigere når man han har Home fra før, er tross alt ikke så stor forskjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå