Gå til innhold

Kalkulator som ikke slår seg av


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge en elektronisk sparebøsse som teller mynter. Til dette trenger jeg en kalkulator som ikke slår seg av. Det hadde vært perfekt om jeg kunne bruke en fra f.eks claesohlson til 25 kr

(http://www.clasohlson.no/?AFP=store/fs_mm.asp&CatPath=Eq0q112q193q50&CampPath=&NoCache=3/7/2006%2011:03:41%20AM&IsCampaign=N&COSID=AF1EF9BD8D674FC298A6058C649A5C26439235)

Men problemet med disse billig kalkulatorene er at de slår seg av etter en liten stund. Er det noen som vet om en billig kalkulator som ikke slår seg av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke som jeg kan komme på, men gamle kalkulatorer kan være et fint sted å starte å lete (vet jeg hadde noen slike på sent 80- /tidlig 90- tallet, har de ikke nå lengre da...). Alle nye kalkulatorer som går på batterier slår seg nok av selv (strømsparingsfunksjon), men kanskje du finner noen som ikke bruker batterier.

 

lurer litt på hva du skal bruke kalkulatoren til da¿?

Lenke til kommentar

Jeg får bare fortsette å lete. Kort forklart skal jeg ha 5 kalkulatorer som er koblet til 5 microbrytere som registrerer mynter. 0,50 øre, 1,5,10,20 kroner. Bryterne er koblet til = knappen på hver sin kalkulator. På hver kalkulator trykker jeg på beløp f.eks 5 og trykker på pluss knappen 2 ganger. Når jeg putter på en 5 kroning (som da er koblet på = knappen) så vil displayet vise tallet 5. Putter jeg på en 5 til så vil det vise 10 osv. På denne måten kan jeg alltid se hvor mye jeg har på sparebøssa mi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...