Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel + D-link + Nettverksskriver = sant?


Anbefalte innlegg

Jeg har NGT-bredbånd, og har satt den opp med en D-link som trådløst aksesspunkt. Jeg har altså skrudd av NAT og DHCP i D-linken og plugget Netopiaen i en LAN-port, noe som funker fint som snus. Men nå har jeg kjøpt meg en Brother HL-2070N skriver, som jeg tenkte å koble til D-linken, slik at jeg kan skrive ut på den fra alle maskinene i det trådløse nettverket. Hva må jeg gjøre da? Kan Netopiaen ta seg av det hele, eller må jeg slå på igjen DHCP og NAT i D-linken og knote med Netopiaen for å omgå konfliktene mellom to stk. NAT og DHCP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikek hva du mener med "plugget netopiaen inn i en LAN-port". Den må jo selvfølgelig stå koblet på DSL inntaket eller vile du ikke hatt noe fungerende nett.

 

Koble det slik: Netopia --> D-link --> nettverksskriver

 

Da kan du fint la NAT og DHCP stå av på D-linken. Netopia ruteren vil gi ut adresser til alle enhetene på nettverket, altså både til D-link, skriver og PC'er.

 

Evt. om du har en netopia med flere porter kunne du også koblet skriveren inn der. Så lenge D-llinkens DHCP og NAT er av, så ville det vært en identisk fungerende løsning.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikek hva du mener med "plugget netopiaen inn i en LAN-port". Den må jo selvfølgelig stå koblet på DSL inntaket eller vile du ikke hatt noe fungerende nett.

 

Jeg mener at kabelen fra Netopiaen er plugget inn i en av LAN-portene på D-linken, og ikke WAN-porten.

 

Takk for svaret, jeg skal teste ut dette her, og håper det virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...