Gå til innhold

Lagg/hakking i cs 1,6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste opplevd lagg, ikke heile tia, men avogtil stopper jeg lissom opp i 1-3 sek, og jeg får avogtil den melding med rød skrift på skjermen flush eller hva det er, og jeg lurer på hva dette kan komme av?

Jeg kjøre på

Og hva jeg evt kan gjøre for og bli kvitt dette problemet.

Jeg spiller bare på Broapark servere...

Kjører på 1280*1024.

Og open-GL.

Fps'n min ligger på 99/100 så å si heile tia.

Nei jeg har ikke på down-loads prog mens jeg spiller.

Data

Pentium 4 3,2GHz

515 MB RAM

Skjermkort: Radeon powercolor x800 pro

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg har Telenor 3000/350 elns, jeg får også det. :)

5711890[/snapback]

Jeg har samme som deg + at jeg har trådløst nett..No prob for meg :hmm: Vel, var sikkert heldig da :p

Endret av Clerion
Skrevet

Har akkurat samme problemet som trådstarter. Plutselig henger tastaturet slik at jeg fortsetter å gå selv om jeg slipper tasten. Har 5mbit kabel-internett. Kan det ha noe å si at kabelen fra modemet til pc'en er 10-15 meter lang? Ligger på 20 i ping og har ingen andre programmer som bruker nettet.

Skrevet
Har akkurat samme problemet som trådstarter. Plutselig henger tastaturet slik at jeg fortsetter å gå selv om jeg slipper tasten. Har 5mbit kabel-internett. Kan det ha noe å si at kabelen fra modemet til pc'en er 10-15 meter lang? Ligger på 20 i ping og har ingen andre programmer som bruker nettet.

5719588[/snapback]

Lengden på kabeln skal ikke ha mye å si nei.

Skrevet

Okei takk. Tror dere det har noe å si at jeg har byttet tastatur for en stund siden, og det gamle microsoft-tastaturet fremdeles ligger inne på diverse ting i kontrollpanelet? Tror rett og slett jeg formaterer på fridagen i morgen :cry:

Skrevet

Husk at ping sier noe om hvor lang tid det tar fra du sender et signal til du får det tilbake. Dette har lite eller ingenting med hvor stor up- / download linjen din har.

Man kan altså utmerket godt ha en 1000 mbit linje og fremdeles ha ping som er så høy at man ikke kan spille.

Det som er langt viktigere er avstanden fra huset ditt til nærmeste sentral. Hvordan nettleverandøren din har lagt opp signalveien fra deg og til maskinen du prøver å kontakte er også viktig, samt det tekniske utstyret de bruker for å få utført oppgaven.

Du skriver at kabelen fra modemet er 10-15 meter lang. Dette skal ikke være noe problem. CAT 5 kabler, som du sikkert bruker, skal levere signaler greit inntil 100m. Over dette er det anbefalt å bruke CAT 6.

Tastaturskifte skal ikke ha noe å si.

Skrevet

Ok takk Dr. hmm Ittsekk... Får håpe det er den 2 år gamle installasjonen av windows som er dårlig da... Kjipt hvis det er avstanden til sentralen i såfall :thumbdown:

Skrevet
Ok takk Dr. hmm Ittsekk... Får håpe det er den 2 år gamle installasjonen av windows som er dårlig da... Kjipt hvis det er avstanden til sentralen i såfall  :thumbdown:

5719720[/snapback]

Du burde lett kunne se om det er lagg på grunn av linjen eller hardware/os.

Skrevet
Jeg har i det siste opplevd lagg, ikke heile tia, men avogtil stopper jeg lissom opp i 1-3 sek, og jeg får avogtil den melding med rød skrift på skjermen flush eller hva det er, og jeg lurer på hva dette kan komme av?

Jeg kjøre på

Og hva jeg evt kan gjøre for og bli kvitt dette problemet.

Jeg spiller bare på Broapark servere...

Kjører på 1280*1024.

Og open-GL.

Fps'n min ligger på 99/100 så å si heile tia.

Nei jeg har ikke på down-loads prog mens jeg spiller.

Data

Pentium 4 3,2GHz

515 MB RAM

Skjermkort: Radeon powercolor x800 pro

5711603[/snapback]

Karnkskje flere programmer oppe slik at maskinen bruker over 512mb av rammen, da vil pcen stoppe opp og laste opp ifra harddisken. :innocent:

Skrevet
har ikke telenor og bor ikke på vestlandet :)

5721941[/snapback]

Har du W-LAN?

5725028[/snapback]

Nei har nok ikke det... Har ikke dette når jeg spiller lokalt, og heller ikke i noen andre spill. Har pc-hardware i massevis, så dette er vanvittig merkelig.. Jaja, skal formatere om noen timer nå så får se da :no:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...