Gå til innhold

Corsair TWINX1024-4400C25 feiler v/260mhz


Anbefalte innlegg

Har du flashet med diamond image slik at rette flash parametere er brukt .

Lønner seg å bruke tmods CD til flashing .

 

Ellers kan det være korrupsjon i lagret cmos setting din etter mange mislykkede forsøk .

Flere opplever også at mange minutters cmos reset må til noen ganger .

5718010[/snapback]

 

 

Flashet med awdflash fra DOS....

 

Har inne den offisielle biosen N4D623-3 nå. Kun OCZ-brikkene mine som kjører stabilt på 1T 200mhz

Endret av skongsli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd med annen prosessor?

 

Har mistanke til at du har problemer med minnekontrolleren på den. Fikk selv samme problem med en SD 3700 som gikk fra stabil på +-300MHz til plutselig ustabil. Måtte da ned til under 270MHz før den ble stabil igjen.

 

Prøvde også med nytt hovedkort, ram og PSU til ingen nytte. Ved bytte av prosessor var jeg tilbake til "normale" tilstander igjen.

 

Kunne også kjøre rammen mye hardere i single en i dual når dette skjedde og derfor mistenkte jeg ikke prosessoren med en gang.

Lenke til kommentar
Har du prøvd med annen prosessor?

 

Har mistanke til at du har problemer med minnekontrolleren på den. Fikk selv samme problem med en SD 3700 som gikk fra stabil på +-300MHz til plutselig ustabil. Måtte da ned til under 270MHz før den ble stabil igjen.

 

Prøvde også med nytt hovedkort, ram og PSU til ingen nytte. Ved bytte av prosessor var jeg tilbake til "normale" tilstander igjen.

 

Kunne også kjøre rammen mye hardere i single en i dual når dette skjedde og derfor mistenkte jeg ikke prosessoren med en gang.

5718358[/snapback]

 

 

Nei det har jeg ikke prøvd....

Lenke til kommentar

Har nå lagt inn samme bios som kom med kortet. Tror det er nest siste offisielle.

 

Maskina nekter å boote på 1T. Har jo klart å kjøre 1T før, men nå skjer det aldri. Med 2T kjører minnet ganske bra, booter lett på 270mhz, men ikke stabilt.

 

Noen som har tips? Må være noen innstillinger i bios som gjør dette. Nytter ikke å sette alt på auto heller.....1T går bare ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...