Gå til innhold

Trenger mer RAM til CL65 "Otto Fantastico"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eeh, hva er "Otto Fantastico"? Sikkert flere enn jeg som lurer.

5705196[/snapback]

 

My Webpage

5705232[/snapback]

 

Det lureste var om du åpnet og sjekket hva slags ram som sitter i.

Tror det er PC3200 SO-DIMM som sitter i. Men aner ikke noe om hva slags CL denne rammen går på. Kjøpte du maskinen rundt jul/nyttår kan det godt være moren din har fått en "CL66", slik flere fikk på den tiden. Denne oppgraderte modellen er basert på Copam DL75 og kjører på DDR2 533MHz.

Du må altså være sikker på hva slags model som faktisk er levert.

Lenke til kommentar

Bare sørg for å kjøpe SO-DIMM DDR-minne (ikke DDR2). Jeg vil anta både PC2700 og PC3200 vil fungere siden maskinen kjører på 333 MHz. Du kan sjekke hva som står på minnebrikken som sitter i nå.

 

Det vil definitivt være lurt å oppgradere. 256 MB blir veldig lite på den maskinen, spesielt siden skjermkortet også bruker av minnet.

 

Å sette inn en ekstra minnebrikke er veldig enkelt. Bare til å fjerne to skruer og et deksel under pc-en og sette inn minnebrikken.

Lenke til kommentar
Bare sørg for å kjøpe SO-DIMM DDR-minne (ikke DDR2). Jeg vil anta både PC2700 og PC3200 vil fungere siden maskinen kjører på 333 MHz. Du kan sjekke hva som står på minnebrikken som sitter i nå.

 

Det vil definitivt være lurt å oppgradere. 256 MB blir veldig lite på den maskinen, spesielt siden skjermkortet også bruker av minnet.

 

Å sette inn en ekstra minnebrikke er veldig enkelt. Bare til å fjerne to skruer og et deksel under pc-en og sette inn minnebrikken.

5707378[/snapback]

 

Den senere versjonen som jeg egentlig skulle hatt (fikk altså en "CL66 istedet) var spesifisert med PC4200 altså 400MHz. Det var vel også i tråd med det jeg fannt ut om barbone boksen den var besert på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...