Gå til innhold

Error i Prime95 etter OC


Anbefalte innlegg

Hei, lurer på hva det menes med erroren som jeg får i prime 95. Har prøvd å sette opp volt på cpu osv. men har ikke lykkes. Specs i signatur. Hva kan være problemet? Hadde vært fint med innspill!

 

Legger med et bilde----->

 

Takker for alle svar!!

post-68640-1141567645_thumb.jpg

Endret av chr1st3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, lurer på hva det menes med erroren som jeg får i prime 95. Har prøvd å sette opp volt på cpu osv. men har ikke lykkes. Specs i signatur.  Hva kan være problemet? Hadde vært fint med innspill!

 

Betyr vel bare at du har tatt i litt mye. Hvor langt ned må du senke klokka før denne feilen IKKE kommer?

 

Edit: ved nærmere ettertanke var det jo ikke mye OC det var snakk om. Burde gått fint. Hvilke mem-timings prøver du?

 

- Trond

Endret av Bols
Lenke til kommentar
Minnet mitt: 2.5-4-4-8 @ 200mhz, men maskinen burde jo klare 2.5, men når jeg har prøvd andre stabilitetsprogrammer så feiler ikke disse... Merkelig!

 

BTW: Har 3*512 twinmos ram

5720891[/snapback]

3 stk? Tsk, tsk...ikke bra :-)

 

Du kjører 2T på minnet? Du kan jo evt. nappe ut en ram-brikke og se om det stabiliserer seg.

 

- Trond

Lenke til kommentar

JA, veit at 2T ikke er så bra... Men jeg må ha den mengden ram, så akkurat det får være. Men finnes det ikke noe annet det kan være? Skal prøve å klokke litt mer og se om den feiler da.

 

Men en ting undrer meg, les FATAL ERROR på bildet. Merkelig, det ser nesten ut som om testen tok litt for lang tid. Kan kanskje fikses med å klokke litt frem og tilbake, og se hva som skjer. Det kan jo hende at den ikke greier og kjøre stabilt på 2.5, men kanskje på 2.6. Den er stabil på 2.4. :hrm:

Endret av chr1st3r
Lenke til kommentar
JA, veit at 2T ikke er så bra... Men jeg må ha den mengden ram, så akkurat det får være. Men finnes det ikke noe annet det kan være? Skal prøve å klokke litt mer og se om den feiler da.

 

Men en ting undrer meg, les FATAL ERROR på bildet. Merkelig, det ser nesten ut som om testen tok litt for lang tid. Kan kanskje fikses med å klokke litt frem og tilbake, og se hva som skjer. Det kan jo hende at den ikke greier og kjøre stabilt på 2.5, men kanskje på 2.6. Den er stabil på 2.4. :hrm:

5726597[/snapback]

 

Næh....prime95 har bare oppdaget at den har regnet feil. Men det skjer først etter 8 minutter, så det kan hende at temperatur er problemet. Har du en graf på CPU-temp fra speedfan?

 

- Trond

Lenke til kommentar
JA, veit at 2T ikke er så bra... Men jeg må ha den mengden ram, så akkurat det får være. Men finnes det ikke noe annet det kan være? Skal prøve å klokke litt mer og se om den feiler da.

 

Men en ting undrer meg, les FATAL ERROR på bildet. Merkelig, det ser nesten ut som om testen tok litt for lang tid. Kan kanskje fikses med å klokke litt frem og tilbake, og se hva som skjer. Det kan jo hende at den ikke greier og kjøre stabilt på 2.5, men kanskje på 2.6. Den er stabil på 2.4. :hrm:

5726597[/snapback]

 

Næh....prime95 har bare oppdaget at den har regnet feil. Men det skjer først etter 8 minutter, så det kan hende at temperatur er problemet. Har du en graf på CPU-temp fra speedfan?

 

- Trond

5729031[/snapback]

 

8 minutter er raskt, folk har fått feil etter 16timer. Tipset med minnet kan det være, jeg hadde tippa volt..men du sier at du har prøvd det. Hvor langt opp med volten har du vært?

Tempen din skal du ikke få feil på.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...