Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router som "filtrerer" vekk mer enn den skal


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hadde for en stund en lignende post som dette oppe, uten at det hjalp meg noe særlig. For en rimelig god stund siden, så skiftet jeg router her hjemme. Rett etter utskiftningen, så fungerte alt veldig bra, og jeg merket inn forskjellige fra den tidligere routeren. Alt jeg benyttet Internett til virket. Noen uker etter, uten at jeg gjorde noen forandringer i oppsett eller noen ting, så "får jeg ikke lov" til å gå på IRC.

 

Når jeg kobler meg til, så connecter den, jeg får opp MOTD og alt sånt. Men når jeg skal joine en kanal, så virker det bare som om nettet er under en ekstrem lag. 2-3 minutter etterpå blir jeg disconnectet. Dette er ekstemt irriterende, og jeg har absolutt ingen aning om hva som kan være feil.

 

Har vært i kontakt med ISP, og de skjønte heller ingenting. Tilsvarende ny router er også anskaffet, men problemet vedvarer. Grunnen til at jeg ikke går tilbake til den routeren som fungerte, er at denne har innebygget WLAN. Alt i alt er det en god router, men det er så EKSTREMT IRRITERENDE at jeg ikke kommer meg på IRC.

 

Har testet alle maskinene som er tilkoblet på andre nettverk, og der fungerer IRC utmerket.

 

Routeren er en THOMSON digital|BROADBAND Model TCW710. Lenke.

 

Maskinene i nettverket kjører Windows XP Professional. IRC-klienten er mIRC.

 

Noen som har noe å skyte inn?

Endret av lalleh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Hadde for en stund en lignende post som dette oppe, uten at det hjalp meg noe særlig. For en rimelig god stund siden, så skiftet jeg router her hjemme. Rett etter utskiftningen, så fungerte alt veldig bra, og jeg merket inn forskjellige fra den tidligere routeren. Alt jeg benyttet Internett til virket. Noen uker etter, uten at jeg gjorde noen forandringer i oppsett eller noen ting, så "får jeg ikke lov" til å gå på IRC.

 

Når jeg kobler meg til, så connecter den, jeg får opp MOTD og alt sånt. Men når jeg skal  joine en kanal, så virker det bare som om nettet er under en ekstrem lag. 2-3 minutter etterpå blir jeg disconnectet. Dette er ekstemt irriterende, og jeg har absolutt ingen aning om hva som kan være feil.

 

Har vært i kontakt med ISP, og de skjønte heller ingenting. Tilsvarende ny router er også anskaffet, men problemet vedvarer. Grunnen til at jeg ikke går tilbake til den routeren som fungerte, er at denne har innebygget WLAN. Alt i alt er det en god router, men det er så EKSTREMT IRRITERENDE at jeg ikke kommer meg på IRC.

 

Har testet alle maskinene som er tilkoblet på andre nettverk, og der fungerer IRC utmerket.

 

Routeren er en THOMSON digital|BROADBAND Model TCW710. Lenke.

 

Maskinene i nettverket kjører Windows XP Professional. IRC-klienten er mIRC.

 

Noen som har noe å skyte inn?

5704184[/snapback]

 

---

Heisann Christian :-)

 

Nå tror jeg ikke hverken jeg eller så mange andre kan komme med en riktig analyse uten å være fysisk tilstede sammen med router og maskinen din, men jeg tror likevel jeg har en enkel løsning for deg - som jeg mener at vil funke.

 

- Dersom du ikke orker å installere Linux, så installere i alle fall Xchat i stedet for mIRC. Du finner en gratis opensource windows versjon av XChat på www.silverex.org

 

Det høres nemlig ut som det er mIRC som skaper problemer for deg. Eventuelt kan du jo sjekke om port 6665-7000 er åpen i routeren din på filteret, og gjerne prøve å connecte til andre nettverk enn bare quakenet og undernet. Prøve scarynet - så kan jeg eventuelt hjelpe deg med tingene som det kommer :-) Man vet jo aldri hva ISP leker seg med nå til dags, selvom routeren står hjemme hos deg :hrm:

 

 

 

Lykke til :-)

 

IceTox :cool:

Lenke til kommentar
- Dersom du ikke orker å installere Linux, så installere i alle fall Xchat i stedet for mIRC. Du finner en gratis opensource windows versjon av XChat på www.silverex.org

 

Det høres nemlig ut som det er mIRC som skaper problemer for deg. Eventuelt kan du jo sjekke om port 6665-7000 er åpen i routeren din på filteret, og gjerne prøve å connecte til andre nettverk enn bare quakenet og undernet. Prøve scarynet - så kan jeg eventuelt hjelpe deg med tingene som det kommer :-) Man vet jo aldri hva ISP leker seg med nå til dags, selvom routeren står hjemme hos deg  :hrm:

5704666[/snapback]

 

Takk for tilbakemelding.

 

Jeg tror egentlig ikke det vil hjelpe å installere en annen IRC-klient, siden maskinen jeg sitter på nå, med mIRC som IRC-klient, fungerer helt toppers hvis jeg sitter på naboens nettverk. Problemet ligger garantert i routeren, men HVA eller HVORDAN jeg skal løse problemet er spørsmålet...

Lenke til kommentar

Hvis du har softwarebrannmur foreslår jeg at du prøver å sette den i routeren i DMZ (åpen) for å se om det er stengte porter som skaper trøbbelet.

 

PS: Som regel kan du slå av WLAN på routere. Alternativt så er det bare å sette på kryptering og slå av SSID.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...