Mazeking Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Når en spillprodusent skal angi grafikrav på et spill står det typisk på spillet at det må støtte Radeon xxx, ATI xxx or better. Ville det ikke være mer riktig å heller måle dette i 3D-Mark? Dvs at en pc må ha en 3D-Mark på xxx eller bedre? Er det slik at 3Dmark kun måler grafikkchipen når den skal avgi resultat eller tar den også hensyn til hastighet på minne og cpu? Hvis den kun tar hensyn til grafikkchip ville det være en utmerket måte å angi dette for produsentene når man skulle kjøpe nytt grafikkort. Da slapp man å være i til om LE XT eller GT utgaven av kortet man kikker på var det beste. Da kunne det stått Geforce 7800 LXE-TS 3D-mark xxxx. Hadde vært mye greier for oss som ikke følger med hele tiden på hvilke GPU'er og ymse versjoner av hver GPU som til enhver tid er på markedet. Intel og AMD snakker vel om å gjøre noe lignende nå som CPU'er med flere kjerner kommer på markedet. Da mister det sin relevans å henvise til Mhz. Da blir det vel mer riktig å bruke en eller annen flyt-tals beregening ala det man har gjort på stormaskiner i alle år M-Flops osv. Noen som har peiling på hvor hva slags score i 3dmark 05 man bør ha for å spille Oblivion på en tilfredstillende måte?
efikkan Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 3D-Mark-score er veldig avhengig av skjermkort, minne og cpu, men ville kanskje likevel duge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå