Marvil Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Hoi, Ja, jeg vet det finnes tråder om dette fra før, men ingen som svarer på det jeg lurer på.. Jeg kjøpte i sommer en Samsung D500 og var storfornøyd med denne. Så kom "Begrenset Tjeneste"-teksten i displayet, og jeg fant ut at flere hadde samma problem. Nå viste det seg at jeg stort sett fikk sendt/mottatt samtaler/SMS, så gadd ikke styre noe mer med det. Teksten fikk jeg vekk med å slå et vilkårlig nummer, trykke ring, og legge på med en gang (før noe samtale kom). Så en natt fikk jeg ikke ringt noe som helst, og Telenor hadde ingen problemer med nettet her i området. Kontaktet Komplett som jeg kjøpte hos, hvor jeg ble videresendt til noen andre servicekontorer, og fikk til svar at jeg måtte sende telefonen inn og få en softwareoppdatering, selv om det ikke var noe garanti for at dette hjalp. Siden jeg var avhengig av telefonen gadd jeg ikke styre mer med det, men så her om dagen fikk jeg plutselig et lass meldinger fra tidsrommet 20 timer tilbake i tid. Disse kom rett etter jeg hadde ringt noen (hvor teksten Begrenset Tjeneste stod i displayet). Så da har jeg funnet ut at kanskje noe må gjøres.. Mine spørsmål; 1. Har noen noe løsning på dette..? En skikkelig, som faktisk fungerer..? 2. Er det mulig å kjøre softwareoppdatering selv via f.eks en datakabel, slik at jeg slipper å sende telefonen inn..?
toth Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Hoi, Ja, jeg vet det finnes tråder om dette fra før, men ingen som svarer på det jeg lurer på.. Jeg kjøpte i sommer en Samsung D500 og var storfornøyd med denne. Så kom "Begrenset Tjeneste"-teksten i displayet, og jeg fant ut at flere hadde samma problem. Nå viste det seg at jeg stort sett fikk sendt/mottatt samtaler/SMS, så gadd ikke styre noe mer med det. Teksten fikk jeg vekk med å slå et vilkårlig nummer, trykke ring, og legge på med en gang (før noe samtale kom). Så en natt fikk jeg ikke ringt noe som helst, og Telenor hadde ingen problemer med nettet her i området. Kontaktet Komplett som jeg kjøpte hos, hvor jeg ble videresendt til noen andre servicekontorer, og fikk til svar at jeg måtte sende telefonen inn og få en softwareoppdatering, selv om det ikke var noe garanti for at dette hjalp. Siden jeg var avhengig av telefonen gadd jeg ikke styre mer med det, men så her om dagen fikk jeg plutselig et lass meldinger fra tidsrommet 20 timer tilbake i tid. Disse kom rett etter jeg hadde ringt noen (hvor teksten Begrenset Tjeneste stod i displayet). Så da har jeg funnet ut at kanskje noe må gjøres.. Mine spørsmål; 1. Har noen noe løsning på dette..? En skikkelig, som faktisk fungerer..? 2. Er det mulig å kjøre softwareoppdatering selv via f.eks en datakabel, slik at jeg slipper å sende telefonen inn..? 5700529[/snapback] I tilfelle folk fortsatt har dette problemet, har jeg sannsynligvis funnet løsningen. Det vil også løse problemet som noen har med at man må skru av og på tlf for at GPRS skal funke(jeg hadde dette problemet når jeg sjekket mail, det virker, og neste gang virker det ikke. så skrur man av og på og det virker én gang, men ikke 2 eller 3.). Grunnen til problemene er visstnok at GPRS ikke alltid kobler helt ned etter bruk. Dette løses slik: 1. Tast inn følgende: *#4777*8665# 2. Du får nå opp en skjult GPRS-meny. 3. Gå inn på valg 5, "Attach Mode Setting", og velg "manuell tilkobling". 4. Tilbake i menyen velger du 2, "GPRS frakobling". 5. Slå av og på tlf, og problemene skal være løst. PS: I denne hemmelige menyen finnes også valget "GPRS-instilling", hvor man kan velge mellom "EGPRS mode" og "GPRS-modus". Det ryktes at om man setter denne på "EGPRS" har man en D500E, altså EDGE. Vet ikke om dette stemmer, men det skaper nå hvertfall ingen problemer å ha den på EGPRS, så det gjør jeg.
Marvil Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Skrevet 8. mars 2006 Da har jeg gjort dette, så får vi se om det fungerer.. Fikk dette svaret fra et Samsung-verksted for en tid tilbake, så det er muligens dette du har endret på..? Har imidlertid en mistanke om at problemet er gprs problematikk i nettet. Med dette mener jeg at telefonen henger seg opp på gprs i nettet. Dette lar seg ikke løse på telefonen. Samsung har ikke muligheten til å sette gprs ved behov.
toth Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Det er nettopp det jeg har endret, så det var jo et rart svar å få fra samsung selv.. o_O jeg fikk løsningen av en behjelpelig dame hos Tele2.
Marvil Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Skrevet 12. mars 2006 Ah, oki. Har forøvrig ikke hatt dette problemet etter jeg gjorde dette, så håper det har hjulpet..
toth Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Har heller ikke hatt problemer med hverken GPRS eller Begr. tjeneste.. Og det kan være innbilning, men jeg føler at å sette på EDGE-modus gjorde surfing kjappere..
Ram's Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 (endret) Har heller ikke hatt problemer med hverken GPRS eller Begr. tjeneste.. Og det kan være innbilning, men jeg føler at å sette på EDGE-modus gjorde surfing kjappere.. 5756711[/snapback] Ja, når du setter verdien på "EGPRS MultiSClass" til "MultiSKlasse 10" setter du på EDGE. Endret 28. mars 2006 av ramma_2pac
toth Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Er dette bevist på noen som helst måte..? At man får EDGE?
Ram's Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Det har blitt bevist i flere tråder. Du kan selv sjekke med en hastighetsmåler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå