Gå til innhold

Samsung D500, Begrenset Tjeneste, Løsning..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoi,

Ja, jeg vet det finnes tråder om dette fra før, men ingen som svarer på det jeg lurer på..

Jeg kjøpte i sommer en Samsung D500 og var storfornøyd med denne. Så kom "Begrenset Tjeneste"-teksten i displayet, og jeg fant ut at flere hadde samma problem. Nå viste det seg at jeg stort sett fikk sendt/mottatt samtaler/SMS, så gadd ikke styre noe mer med det. Teksten fikk jeg vekk med å slå et vilkårlig nummer, trykke ring, og legge på med en gang (før noe samtale kom).

Så en natt fikk jeg ikke ringt noe som helst, og Telenor hadde ingen problemer med nettet her i området. Kontaktet Komplett som jeg kjøpte hos, hvor jeg ble videresendt til noen andre servicekontorer, og fikk til svar at jeg måtte sende telefonen inn og få en softwareoppdatering, selv om det ikke var noe garanti for at dette hjalp.

Siden jeg var avhengig av telefonen gadd jeg ikke styre mer med det, men så her om dagen fikk jeg plutselig et lass meldinger fra tidsrommet 20 timer tilbake i tid. Disse kom rett etter jeg hadde ringt noen (hvor teksten Begrenset Tjeneste stod i displayet).

Så da har jeg funnet ut at kanskje noe må gjøres..

Mine spørsmål;

1. Har noen noe løsning på dette..? En skikkelig, som faktisk fungerer..?

2. Er det mulig å kjøre softwareoppdatering selv via f.eks en datakabel, slik at jeg slipper å sende telefonen inn..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hoi,

Ja, jeg vet det finnes tråder om dette fra før, men ingen som svarer på det jeg lurer på..

Jeg kjøpte i sommer en Samsung D500 og var storfornøyd med denne. Så kom "Begrenset Tjeneste"-teksten i displayet, og jeg fant ut at flere hadde samma problem. Nå viste det seg at jeg stort sett fikk sendt/mottatt samtaler/SMS, så gadd ikke styre noe mer med det. Teksten fikk jeg vekk med å slå et vilkårlig nummer, trykke ring, og legge på med en gang (før noe samtale kom).

Så en natt fikk jeg ikke ringt noe som helst, og Telenor hadde ingen problemer med nettet her i området. Kontaktet Komplett som jeg kjøpte hos, hvor jeg ble videresendt til noen andre servicekontorer, og fikk til svar at jeg måtte sende telefonen inn og få en softwareoppdatering, selv om det ikke var noe garanti for at dette hjalp.

Siden jeg var avhengig av telefonen gadd jeg ikke styre mer med det, men så her om dagen fikk jeg plutselig et lass meldinger fra tidsrommet 20 timer tilbake i tid. Disse kom rett etter jeg hadde ringt noen (hvor teksten Begrenset Tjeneste stod i displayet).

Så da har jeg funnet ut at kanskje noe må gjøres..

Mine spørsmål;

1. Har noen noe løsning på dette..? En skikkelig, som faktisk fungerer..?

2. Er det mulig å kjøre softwareoppdatering selv via f.eks en datakabel, slik at jeg slipper å sende telefonen inn..?

5700529[/snapback]

I tilfelle folk fortsatt har dette problemet, har jeg sannsynligvis funnet løsningen. Det vil også løse problemet som noen har med at man må skru av og på tlf for at GPRS skal funke(jeg hadde dette problemet når jeg sjekket mail, det virker, og neste gang virker det ikke. så skrur man av og på og det virker én gang, men ikke 2 eller 3.).

Grunnen til problemene er visstnok at GPRS ikke alltid kobler helt ned etter bruk. Dette løses slik:

1. Tast inn følgende: *#4777*8665#

2. Du får nå opp en skjult GPRS-meny.

3. Gå inn på valg 5, "Attach Mode Setting", og velg "manuell tilkobling".

4. Tilbake i menyen velger du 2, "GPRS frakobling".

5. Slå av og på tlf, og problemene skal være løst.

PS: I denne hemmelige menyen finnes også valget "GPRS-instilling", hvor man kan velge mellom "EGPRS mode" og "GPRS-modus". Det ryktes at om man setter denne på "EGPRS" har man en D500E, altså EDGE. Vet ikke om dette stemmer, men det skaper nå hvertfall ingen problemer å ha den på EGPRS, så det gjør jeg.

Skrevet

Da har jeg gjort dette, så får vi se om det fungerer.. :)

Fikk dette svaret fra et Samsung-verksted for en tid tilbake, så det er muligens dette du har endret på..?

Har imidlertid en mistanke om at problemet er gprs problematikk i nettet. Med dette mener jeg at telefonen henger seg opp på gprs i nettet. Dette lar seg ikke løse på telefonen. Samsung har ikke muligheten til å sette gprs ved behov.
Skrevet

Det er nettopp det jeg har endret, så det var jo et rart svar å få fra samsung selv.. o_O jeg fikk løsningen av en behjelpelig dame hos Tele2.

Skrevet

Har heller ikke hatt problemer med hverken GPRS eller Begr. tjeneste.. Og det kan være innbilning, men jeg føler at å sette på EDGE-modus gjorde surfing kjappere..

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)
Har heller ikke hatt problemer med hverken GPRS eller Begr. tjeneste.. Og det kan være innbilning, men jeg føler at å sette på EDGE-modus gjorde surfing kjappere..

5756711[/snapback]

Ja, når du setter verdien på "EGPRS MultiSClass" til "MultiSKlasse 10" setter du på EDGE.

Endret av ramma_2pac
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...