Megnus Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Jeg skal skrive en artikkel jeg skal levere inn som ett skolearbeid og tenkte at skjermkortprodusentenes historie kunne være en god ide.. Da tenker jeg å ta for meg: - Når de forskjellige begynnte og slikt. - Hvordan kampen og pruduktene har utviklet seg i forskjellige retninger. - Og hvordan fremtiden ser ut og eventuellt nye konkurrenter og produkter. Er det noen som sitter med info de vil dele med meg så hadde det vært uber bra
Aalton Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Du kunne jo tatt med deg de forskjellige typene å forklart de fosrskjellige utrykkene på en måte som at den vanlige person på gata skjønner hva du sier. Har brent meg på å bruke "fagutrykk" i slike innleveringer.
eternal Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 det tok vel av med 3dfx voodo kortene. som senere dullet seg borti mye utsettelser og tull. retninger? matrox har vel alltid satset på grafisk kvalitet/billedkvalitet. nvidia kjøpte opp 3dfx og startet med sin geforce serie, som fikk enorm suksess. så kom ati i gamet og vi har per idag et duopol på 3dgrafikk markedet. produsenter som s3 (som tidligere - 10-15år siden) produserte "vanlige kort" til bruk i kontormaskiner) har prøvd seg, men klarer ikke å ta igjen det enorme forspranget til ati og nvidia.
MartinOlavson Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 En produsent heter ATI tror jeg... Og den andre NVidia...
Handl3vogn Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 (endret) huff så ikke at det var skjerm kort det var snakk om:P bare glem meg Endret 4. mars 2006 av Handl3vogn
Megnus Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Skrevet 4. mars 2006 (endret) Takk for svar Omy og eternal Bare pøs på med fakta.. jeg kan ikke noe om historiene til de forskjellige.. Dagens fakta og delvis morgendagens fakta kan jeg.. Men er bra å få vite hva dere tror også.. EDIT: Fint med litt årstall og slikt siden det er artikkel.. Endret 4. mars 2006 av Zuckron
Aalton Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Hvis du sender en mail til Lord_linus, skribent for hardware bør han klare å fylle deg ut ganske godt.. han har skrevet en del om det. du kan gjerne se på dene linken, http://www.hardware.no/guider/hele_maskine...praksis/17653/8
9hdoksaet4 Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 (endret) Jeg kjøpte mitt første 3dfx-kort i 1998, og det var som nevnt da det begynte å ta av med (eksterne)skjermkort. Skjermkortet mitt hadde 12 MB minne, og det het altså Voodoo 2 Pc'en jeg hadde da var en P II 233 Mhz. Senere kom det enda flere kort i Voodoo-serien. Voodoo 5 var vel det siste, tror jeg. Skjermkortet mitt kunne kobles sammen med et annet, på samme måte som Nvidia bruker SLI i dag. Jeg tror faktisk ikke at det var så mange alternativer til det kortet den gangen, så det var vel derfor jeg kjøpte det. Regner med at det er folk som kan mer om dette enn meg her på forumet, så jeg regner med at(og håper) at du vil få god hjelp her på forumet. Edit: Korrigeringer i forhold til link i forrige innlegg. Endret 4. mars 2006 av 9hdoksaet4
Megnus Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Skrevet 4. mars 2006 Tusen takk folkens Skal sende mail (og pm) til ham og se hva han kan
substeve Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Denne kan kanskje være interessant, inneholder en gjennomgang av teknologi, aktører og litt nyere historisk informasjon: Creating Virtual Playgrounds
ManagHead Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Jeg ville foreslått at du tar et emne du allerede har litt peiling på, og bruk google!
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Farsken, hadde en genial link for skjermkort opp gjennom tidene. Men den har nok forsvunnet i løpet av tidens tann. Uansett http://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_card#History One of the major players in graphics card history was the Hercules Graphics Adapter (HGC). It offered text mode of 80x25 and high quality monochromatic images of up to 720x348.
Megnus Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Skrevet 5. mars 2006 En produsent heter ATI tror jeg... Og den andre NVidia... 5697351[/snapback] Næææ sier du det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå