Gå til innhold

Modding av min gammle AeroCool


Anbefalte innlegg

Ikke svar her no da..... bruk tilbakemelding forumet

 

 

Er vel på tide at jeg også henger meg med på trenden og hiver opp til om arbeidet mitt.

 

Satt her en dag og kikket på pcen min.... "Fytt i rakkarn for ett rot"!

 

Det var ett prosjek jeg begynte på for lenge siden, kjøpte inn katoder, T-Balancer, dioder, vifter og masse stæsj... Ting ble bare kastet inn og siden har det vært sann :(

 

Pcbyggning%20018.jpgPcbyggning%20019.jpg

 

DAG 1

 

 

Her må noe gjøres. Tok hele rasket og bar den inn på hobby-rommet, (nerde bula som fruen kaller det :) ) og reiv ut ALLT

Pcbyggning%20026.jpg

 

Så bar det rett i dusjen med kabinettet. Hvem har vel ikke ønsket å gjøre dette? VASKE skikkelig inni. Var nesten som det fikk en runde med shampo :p

 

Se så ren og pen den blei

 

Pcbyggning%20028.jpg

 

I fronten på dette kabinettet er der laget til for 4 stk 80*80 vifter... Smart det om der hadde der vært luftinntak framme på kabinettet. Men det er der IKKE!! (se bilde lenger op) Bare en liten sprekke under front-dekselet. Så dette måtte jeg gjøre noe med. Foran viftene er der ett pleksi glass med en X-Box logo. Ikke spør meg hvorfor. Bak pleksien er der en irriterende lysdiode som skifter farge hele tiden.

 

Her må det mekking til. Mon tro om der passer men den 120*120 vifte?

 

Pcbyggning%20031.jpg

 

Nei jaggu! Fram med dremmel og hullsag! Bakstykket gikk det ann å skru vekk.

 

Kan dette gå bra??

Pcbyggning%20035.jpg

 

 

Og det gjorde det heldigvis. Ikke en brist.

(hele greia sprakk så klart når jeg skulle båre ett lite hull til reset knapp.... men men )

 

Pcbyggning%20037.jpg

 

Er fornøyd jeg.

 

Pcbyggning%20041.jpg

 

Ferdig dag 1

 

 

 

Diskusjonen skjer her

Endret av Behydro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dag 2

 

Ny dag, nye muligheter.

 

I fronten er der to søyler med blått lys. Lyset kommer fra 4 blå LED, to oppe og to nede. Her kan noe gjøres :thumbup:

 

Bilde(202).jpg

 

Byttet ut de to på topp, med to røde dioder.

 

Pcbyggning2%20006.jpg

 

Fikk tak i dioder fra Clas, høy-itensitets 6000mcd

 

Ble ganske bra.

 

Pcbyggning2%20008.jpg Pcbyggning2%20010.jpg

 

 

Vil også si en ting her som jeg har nevnt før. Sukkerbit, tape og den slags fjas hører ikke hjemme i en pc...... Bruk loddebolt, krympestrømpe og smeltelim! Da blir det saker :nei:

 

Slik skal det gjøres:

 

Pcbyggning2%20012.jpgPcbyggning2%20013.jpg Pcbyggning2%20002.jpg

 

Og ett nyttig verktøy. Variabel strømforsyning

 

Pcbyggning2%20014.jpg

 

Diskusjonen skjer her

Endret av Behydro
Lenke til kommentar

Er vel nesten på tide å legge opp ferdigresultatet... Finner dess ikke de bildene jeg skulle legge opp, det for klare seg med desse.

 

Stelth DVD brenner fikk jeg til ved å lime på ett frontdeksel med dobbletsidig tape. Lett og funker som bare det. Er bare å trykke nede i høyre hjørne, så går skuffen opp

 

 

modding009.jpg

 

Slik ble den når den ble ferdig, ganske ryddig og fin, dessverre uskarpt det ene bilde.

 

modding013.jpgmodding076.jpg

 

Men dette er jo lenge siden. Har fått inn vannkjøling no, og den er også kraftig moddet så klart. Kommer til å lage egen tråd på den. Følg med!

 

Diskusjonen skjer her

Endret av Behydro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...