Gå til innhold

HPOmnibook 6100 med mulig skjermproblemer "Grumsete skjerm"


Predecessor

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Er det noen der ute som har erfaring med HP Omnibook 6100 og dennes skjerm. Maskinen hadde Win2K installert, og etter hva jeg kan erindre, så var skjermen "crisp" og klar. Etter at jeg installerte XP PRO så syntes jeg skjermen har fått en litt ullen kvalitet. Skjerbilde virker på som om det er litt ute av fokus.

 

På tross at jeg har hentet ned siste driver (tror jeg) fra HP`s hjemmeside, så syntes jeg ikke det ble noen forskjell. Denne filen heter for øvrig 2kxphpci.

 

Er det noe jeg har oversett, eller er dette bare innbilning?

 

Takker på forhånd for eventuelle svar i nær fremtid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er kanskje et helt forferdelig tåpelig svar, men har du satt den til den oppløsningen som skjermen fysisk har? Det er jo slik at hvis du kjører lavere oppløsning på en LCD-skjerm, så kand et se noe ufokusert ut. Dette er sikkert på linje med "har du sjekket om stikkontakten er i", men det skader vel ikke mer enn de bytene hw.no må bruke på posten... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-21 11:39, skrev larseko:

Dette er kanskje et helt forferdelig tåpelig svar, men har du satt den til den oppløsningen som skjermen fysisk har? Det er jo slik at hvis du kjører lavere oppløsning på en LCD-skjerm, så kand et se noe ufokusert ut. Dette er sikkert på linje med "har du sjekket om stikkontakten er i", men det skader vel ikke mer enn de bytene hw.no må bruke på posten... :smile:


 

Nei da, svaret er ikke dumt på noen måte, skal skjekke dette i løpet av dagen.

Takk for responsen!

Lenke til kommentar

Dette er jo et fornuftig svar - min erfaring er at dette er det første en bør se på. En kamerat av meg kjøpte en flott Dell bærbar, men klaget over grumsete skjerm. Han hadde tenkt, som vi ofte gjør med stasjonære CRT-skjermer, at oppløsningen var passende på 1024*768. Det var bare det at Dell`en kun ble klar og tydelig på 1400*1050, noe jeg finner behagelig på en 15`skjerm, men som min kamerat ikke var fornøyd med. Han måtte bite i det sure eplet for å få klar skjerm.......

 

Mange som kjøper bærbare er nok ikke tilstrekkelig klar over dette - i mange fall kjører jo f.eks. Dell helt opp i 1600*1200 på 14" skjerm, noe som blir for mye av det gode etter min smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...