Gå til innhold

Vpn hjelp, oppsett eller guide.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg lurer på om det er noen av dere der ute som kan masse mer enn meg om vpn som kan hjelpe meg

 

Jeg vil koble opp til vpn så jeg kan koble meg til nettverket og få tilgang til mine filer utenfra.

 

Jeg har prøvd å sette opp en vpn server på min vanlige XP pro maskin, kobler meg til utenifra og får kontakt med maskinen, men får ikke browset maskinens filer eller nettverk.

 

Jeg har også prøvd å sette opp en filserver med windows 2003 standard server, får koblet meg til denne lokalt men ikke utenifra. (har ikke så veldig greie på det)

 

Er det noen som har noen enkle guider eller vet hva jeg skal gjøre for å få det til å fungere?

 

Vil helst bruke filserveren men vet ikke helt hvordan jeg skal fikse dette.

 

Håper på raskt og hjelpende svar

 

Med vennlig hilsen

-Thomas-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja Zerge jeg vet at det ikke er noe vanlig måte sånn sett :D men tenkte på den tungvinne måten man gjør med windows 2003 server og ikke ved hjelp av et program utenom.

 

Men er det noen som kan hjelpe meg med å få Hamachi til å fungere på en telenor modem. Speedtouch 546i.

 

Internt fungerer dette kjempefint men når jeg prøver å koble meg til utenifra så fungerer det veldig dårlig. noen som har fått dette til å fungere og vet hvilke porter jeg trenger å åpne og forwarde eventuelt noe annet jeg trenger å gjøre?

 

håper på raskt svar.

 

-Thomas-

 

Ps zerge, skal prøve openvpn også men det ser ut som om hamachi er enklest :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...